در گفت و گو با مسول گزینش و پذیرش دانشگاه رضوی مطرح شد؛
۱۴۰۰-۱۲-۲۵

اعلام فراخوان ثبت نام آزمون اختصاصی دانشگاه رضوی و شرایط پذیرش و تحصیل

همزمان با اعلام آغاز فراخوان ثبت نام آزمون اختصاصی دانشگاه رضوی، شرایط پذیرش و تحصیل در این نهاد علمی از سوی مسول گزینش و پذیرش دانشگاه تبیین شد.

عبدالله خطیر آقاجانی، مسول  گزینش و پذیرش دانشگاه علوم اسلامی رضوی در گفت و گو با روابط عمومی دانشگاه رضوی با اعلام آغاز فراخوان ثبت نام آزمون اختصاصی این نهاد علمی از 21 اسفند 1400 تا 27 خرداد سال 1401 و تاریخ 17 تیرماه برای آزمون به تبیین شرایط پذیرش و تحصیل در دانشگاه علوم اسلامی رضوی پرداخت.

وی تربیت فقیه، محقق و مدرس در رشته های مختلف علوم اسلامی را در کنار تربیت حقوق دان و قاضی متعهد و متخصص و تربیت مبلغ اسلامی به هدف گسترش  فرهنگ اسلام و معارف  اهل بیت، و افزون بر آن تربیت نیروی انسانی کارآمد را از اهداف اصلی دانشگاه علوم اسلامی رضوی معرفی کرد.

ویژه گی های دانشگاه علوم اسلامی رضوی

خطیر آقاجانی در بیان ویژه گی های منحصر به فرد دانشگاه، به همجواری با مرقد مطهر علی بن موسی الرضا(ع) بر اساس تجمیع دو مدرسه علمیه موقوفه با قدمت در حرم به نام خیرات خان و میرزا جعفر اشاره کرد و گفت ساختمان شماره دو نیز حاصل تجمیع مدرسه علمیه باقریه و شیخ حسن بوده است.

وی افزود: با وجود غیر انتفاعی بودن دانشگاه،  هزینه تحصیل در آن رایگان است و ضمن مجوز برگزاری آزمون اختصاصی، تنها دانشگاه کشور است که جواز جذب طلاب سطوح یک تا سه و دانش آموزان و دانشگاهیان مقطع کارشناسی و ارشد را همزمان دارد.

مسول گزینش و پذیرش دانشگاه بیان داشت: در مقطع کارشناسی ویژه برادران، طلاب سطح یک حوزه، فارغ التحصیلان دیپلم متوسطه نظام جدید(3-3-6) در هر یک از شاخه های  فنی حرفه ای و کار و دانش می تونند شرکت کنند.

وی افزود: در مقطع ارشد برادران و خواهران از میان طلاب سطح دو و فارغ التحصیلان مقطع کارشناسی و در مقطع دکتری نیز برادران و خواهران از میان طلاب سطح سه حوزه و فارغ التحصیلان ارشد می توانند ثبت نام کنند.

رشته های تحصیلی در مقاطع مختلف

خطیر آقاجانی گفت: دانشگاه علوم اسلامی رضوی بر اساس مجوز رسمی وزارت علوم با نظارت سازمان سنجش از طریق آزمون اختصاصی دانشجو می پذیرد که در مقطع کارشناسی ویژه برادران رشته های تحصیلی علوم قرآنی و حدیث، فقه و مبانی حقوق اسلامی، فلسفه و کلام اسلامی، حقوق، اقتصاد، زبان و ادبیات عرب، تاریخ فرهنگ و تمدن اسلامی را داریم که امسال مجوز رشته جامعه شناسی نیز می رسد.

وی در بیان رشته های تحصیلی مقطع کارشناسی ارشد برای برادر و خواهر به علوم قرآنی و حدیث، فقه و مبانی حقوق اسلامی، فلسفه و کلام اسلامی، حقوق بین الملل، حقوق خصوصی، علوم جزائی و جرم شناسی، تاریخ و تمدن ملل اسلامی، زبان و ادبیات فارسی، زبان و ادبیات عربی، دانش اجتماعی مسلمین، علوم اقتصادی بانکداری اسلامی اشاره کرد که امسال دو رشته فقه و حقوق وقف و تبلیغ و ارتباطات دینی نیز اضافه می شود.

وی از رشته های تحصیلی علوم قرآنی و حدیث، فقه و مبانی حقوق اسلامی(فقه جزائی)، فلسفه و کلام اسلامی، حقوق(خصوصی)، حقوق بین الملل، و حقوق کیفری و جرم شناسی برای مقطع دکتری برادران  و خواهران نام برد.

مراحل ثبت نام و پذیرش

مسول گزینش و پذیرش دانشگاه رضوی بیان داشت: علاقمندان به ثبت نام می توانند از طریق سامانه آزمون اختصاصی دانشگاه به آدرس razavi.ac.ir  که فراخوان آن معمولا هر سال در اسفندماه منتشر می شود اقدام کرده و پس از طی مراحل آزمون و مصاحبه و تحقیقات محلی  از این فضای علمی معنوی بهره مند شوند.

وی شرط سنی کارشناسی ویژه دارندگان مدرک دیپلم نظام جدید(3-3-6) را حداکثر سن 20 سال، کارشناسی ویژه طلاب سطح یک حوزه را حداکثر سن 25 سال، کارشناسی ارشد را حداکثر سن 30 سال و دکتری را حداکثر سن 40 سال اعلام کرد.

وی افزود: برادران در صورت اتمام دوره خدمت نظام وظیفه یا داشتن مدرک کاردانی، دوسال به محدوده سنی آنها اضافه می شود.

سنوات تحصیلی و تعداد واحدها

خطیر آقاجانی سنوات تحصیلی در کلیه مقاطع دانشگاه را بین سه و نیم تا پنج  سال بیان کرد و گفت:

در مقطع کارشناسی با احتساب جمع واحدهای حوزوی و دانشگاهی به طور میانگین 180 واحد و در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری، 120 واحد درس ارائه می شود.

وی افزود: دانشگاه رضوی نهادی حوزوی و دانشگاهی است که دروس آن تجمیعی از دروس حوزه( ادبیات عرب، منطق و بلاغت، فقه و اصول) و دانشگاه به طور کامل است. تسهیلات هر دو بخش حوزوی و دانشگاهی را ارائه می کند و مدرک آن نیز  رسمی حوزه و دانشگاه است.

مسول گزینش و پذیرش دانشگاه رضوی با اشاره به هدف دانشگاه در جذب داوطلب مستعد و علاقمند به رشته های علوم اسلامی، توجه به نیاز جامعه، تربیت متخصص در رشته های مورد نیاز به عنوان فقیه حقوق دان، فقیه مفسسر، فقیه اقتصاددان، فقیه جامعه شناس را مطرح کرد و گفت: دانشگاه با ارائه تجمیعی دروس تخصصی دانشگاه و حوزه سبب عمق بخشی به تحصیل و استحکام پایه تحصیل می شود که خروجی آن متمایز با دیگر نهاد های علمی است.

وی افزود: بهترین استاد ها  به لحاظ سابقه علمی و تجربه در بخش حوزه و دانشگاه در این نهاد علمی به تدریس و تربیت دانشجو می پردازند.

هزینه تحصیل و مزایا

خطیر آقاجانی تحصیل رایگان در تمام مقاطع تحصیلی را به همراه استفاده از امکانات آموزشی و پژوهشی نظیر کتابخانه تخصصی، رایانه و اینترنت در کنار دریافت کمک هزینه تحصیل از مزایای این دانشگاه برشمرد.

وی امکانات رفاهی نظیر سلف با سه وعده غذای روزانه و خشکشویی، خوابگاه برای غیر متاهلان شهرستانی، خواروبار برای متاهلان و وام قرض الحسنه در کنار امکانات ورزشی نظیر سالن بدنسازی، سالن آمادگی جسمانی، سالن فوتسال و والیبال را به عنوان دیگر مزیت های دانشگاه به دانشجویان نام برد.

ارتباط و اطلاع رسانی

مسول گزینش و پذیرش دانشگاه در بیان راه های ارتباط و اطلاع رسانی، آی دی @razaviac  را برای کانال رسمی دانشگاه و @razavi_gozinesh را برای داوطلبان آزمون اختصاصی دانشگاه اعلام کرد.

وی برای دسترسی و ارتباط با مسولان دانشگاه، قسمت پاسخگوئی به سوالات سایت را به آدرس razavi.ac.ir   معرفی کرد و گفت: در آن بخش می توان آی دی ایتا و شماره داخلی مسولان دانشگاه را مشاهده کرد و یا از طریق سامانه پاسخگوئی 48 ساعته در کنار شماره مستقیم گزینش 322211412 اطلاعات لازم را کسب کرد.

منبع:
روابط عمومی
افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید