مرکز مشاوره

 

جناب آقای احسان اخوان سلماسی

رزومه علمی:

    1. کارشناسی روانشناسی بالینی از دانشگاه آزاد اسلامی واحد قوچان؛
    2. کارشناسی ارشد روانشناسی بالینی از دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهرود.

رزومه فرهنگی و اجرایی:

    1. مؤسس و  مدیر سایت روانشناسی ایران با بیش از 400 مطلب علمی؛
    2. کارشناس معاونت فرهنگی و مسئول مرکز مشاوره دانشگاه علوم اسلامی رضوی؛
    3. برگزاری آزمون­های روانشناختی جهت پایش سلامت روان؛
    4. برگزاری جلسات مشاوره خانواده جهت ارائه خدمات مشاوره و راهنمايي در زمينه هاي مرتبط با سلامت روان، تعارضات درون زوجین و خانواده، ایجاد و استمرار ارتباط سالم عاطفی، مهارت­های زندگی، مشکلات رفتاری در کودکان، مشاوره پیش از ازدواج؛
    5. برگزاری جلسات مشاوره پژوهشی جهت ارائه خدمات مشاوره و راهنمايي در زمينه هاي آشنایی با مجلات علمی و شیوه­های ارزیابی، راهنمایی و معرفی نرم­افزار­های پژوهشی، راهنمایی و معرفی روش­های تحقیق، معرفی کنفرانس، کنگره و همایش، راهنمایی شیوه نگارش مقالات، راهنمایی تدوین پایان­نامه؛
    6. برگزاری جلسات مشاوره ورزشی و سلامت جهت ارائه خدمات مشاوره و راهنمايي در زمينه هاي بیماری­ها و مشکلات جسمی (اسکلتی-عضلانی-حرکتی)؛
    7. برگزاری کارگاه­های آموزشی مهارت­های مطالعه و مدیریت اضطراب؛
    8. گواهینامه آموزشی سازمان بهزیستی جهت بکارگیری روانشناسان در تیم درمان مراکز درمان و بازتوانی اعتیاد؛
    9. گواهینامه کارگاه آموزشی کاربرد آزمون روانی MMPI-2؛
    10. گواهینامه کارگاه آموزشی تکنیک درمان روان­پویشی کوتاه مدت (مدل دوانلو)؛
    11. گواهینامه کارگاه آموزشی مقاله نویسی؛
    12. پذیرش مقاله اثر بخشی آموزش ذهن­ آگاهی بر افسردگی بیماران مرد مبتلا به اختلال دوقطبی مرکز توان­بخشی بیماران مزمن روانی پارسا در نخستین کنگره ملی دانشجویی پژوهش­های نوین در روانشناسی شناختی؛
    13. چاپ مقاله اثر بخشی آموزش ذهن­آگاهی بر افسردگی بیماران مرد مبتلا به اختلال دوقطبی در مجله ISI؛
    14. چاپ مقاله اثر بخشی آموزش ذهن­آگاهی بر شیدایی بیماران مرد مبتلا به اختلال دوقطبی در مجله ISI؛
    15. گواهینامه بین ­المللی روش ترکیبی رویکرد ایگو استیت و هیپنوسوماتیک با تظاهرات آنی (با امتیاز باز آموزی-مدرس: دکتر ولتمید هارتمن)؛
    16. گواهینامه بین ­المللی به­کارگیری هیپنوتراپی اریکسونی و درمان با رویکرد جسمی بر اساس تئوری پلی­واگال (با امتیاز باز آموزی-مدرس: دکتر برنهارد ترنکل)؛
    17. گواهینامه بین­ المللی روش­های تشخیص و درمان اختلال استرس پس از سانحه ساده و پیچیده (با امتیاز باز آموزی-مدرس: دکتر هلموت ریبک)؛
    18. گواهینامه بین­ المللی هیپنوتراپی در زمینه اختلالات روان­تنی و درد (با امتیاز باز آموزی-مدرس: دکتر شارلوت ویل)؛
    19. گواهینامه بین ­المللی هیپنوتیزم آگاهانه (در هوشیاری) جهت دستیابی به اهداف حرفه­ای و درمانی (با امتیاز باز آموزی-مدرس: دکتر آرنولدو تلز)؛
    20. گواهینامه بین ­المللی از اصل عدم قطعیت تا ادراک قطعی بر اساس فیزیک کوانتوم (با امتیاز باز آموزی-مدرس: دکتر گری برونو و دکتر ویت مسمر)؛
    21. گواهینامه آموزشی سازمان بهزیستی جهت بکارگیری روانشناسان در تیم درمان مراکز درمان و بازتوانی اعتیاد؛
    22. گواهینامه کارگاه آموزشی تکنیک درمان روان­پویشی کوتاه مدت (مدل دوانلو)؛
    23. گواهینامه کارگاه آموزشی کاربرد آزمون روانی MMPI-2؛
    24. گواهینامه کارگاه آموزشی مقاله نویسی.

تلفن: 32218990-051 _ داخلی 222

پست الکترونیکی:

نشانی: حرم مطهر، صحن هدایت، ساختمان شماره دو دانشگاه علوم اسلامی رضوی، اتاق 1109

معرفی مرکز مشاوره:

مقدمه

مواجهه با چالش­‌های مختلف زندگی فردی، خانوادگی، اجتماعی، تحصیلی، مذهبی و ...، اغلب ممکن است با احساس نارضایتی، سردرگمی و اضطراب همراه باشد و مدیریت آن به تنهایی و بدون دریافت کمک تخصصی مشکل و زمان­بر خواهد بود.

همچنین یکی از مهمترین تغییرات و دوره­ های اثرگذار در زندگی یک جوان، مرحله ورود به دانشگاه است که می­توان از آن به عنوان یک اتفاق بسیار مهم در سازگاری با محیط جدید نام برد که گاهی دانشجو را با مشکلات و مسائل سازشی جدیدی رو­برو می­ کند. مرکز مشاوره دانشگاه، با توجه به نگرش خاص روانشناختی خود سازکارهای متعددی را با در نظر گرفتن وضعیت رفتاری، تربیتی و عاطفی هر فرد به طور خاص پیش روی دانشجویان محترم خواهد گذاشت.

اهمیت:

به طور حتم، برخورداری از سلامت روان و هدفمند بودن در زندگی علاوه بر ایجاد احساسات خوب و مثبت، سبب ارتقای عملکرد فرد در ابعاد مختلف زندگی می ­شود. در برخی موارد وجود اختلالات و استرس های به وجود آمده، سلامت روان فرد را با معضلاتی همراه می سازد. بر همین اساس، امروزه از جمله دلایل مهم و حائز اهمیت افراد برای مراجعه به مشاور و روان درمانگر، مسائل و مشکلات روانی، رفتاری، تربیتی، عاطفی و حتی تحصیلی می­باشد. در این شرایط برای کمک به بهبود و ارتقای سلامت روان فرد، مشاوره و روان­ درمانی کمک شایانی می ­نماید.

اهداف:

  1. کمک به حل مسائل و مشکلات تحصیلی، خانوادگی، رفتاری، عاطفی، روانی دانشجویان و فراهم ساختن زمینه ­هایی به منظور اعتلای علمی و اخلاقی آن­ها و سعی در رفع موانع در جهت رسیدن به اهداف؛
  2. کمک به دانشجویان در تصمیم ­گیری آگاهانه و نیل به رشد و کمال در تهذیب، تحصیل، ازدواج، خدمت ­رسانی و ...؛
  3.  تلاش در جهت پیشگیری از بروز و شیوع مسائل و مشکلات روانی، رفتاری، تربیتی و عاطفی دانشجویان.

خدمات مرکز مشاوره:

مرکز مشاوره دانشگاه با همکاری مراکز مشاوره معتبر و با بهره ­گیری از اساتید و روانشناسان متبحر و متعهد، در قالب­ های زیر خدمتگزار طلاب و دانشجویان است:

  • جلسات خصوصی دانشجویان با اساتید، مشاوران و روانشناسان، در داخل دانشگاه (با تعیین وقت قبلی)، در حوزه ­های مشاوره بالینی، خانواده، تربیتی، تحصیلی، پژوهشی، ورزشی و سلامت؛
  • برگزاری آزمون­ های شناختی و عینی جهت پایش سلامت روان و کمک به رفع مشکلات؛
  • برگزاری کارگاه ­های آموزشی، سخنرانی­ ها و همایش­های عمومی در مسائل تحصیلی، تربیتی، ازدواج، خانواده و ...؛
  • معرفی طلاب و دانشجویان به مراکز مشاوره و روان­پزشکی؛
  • معرفی به اساتید و روانشناسان امین؛
  • معرفی و ارائه منابع مطالعاتی و دانش ­افزایی.

ساعت فعالیت مرکز مشاوره: شنبه تا چهارشنبه از ساعت 7 تا 15.

ساعات حضور مشاورین: