۱۳۹۵-۰۹-۲۱

رازگویی های علمی قرآن و زوجیت در موجودات از جمله موضوعاتی است که پس از نزول قرآن کریم روشن و آشکار شده است.

پیش نشست کنگره قرآن وعلوم انسانی در دانشگاه علوم اسلامی رضوی برگزار شد و حجت الاسلام والمسلمین دکتر علی جلائیان اکبرنیا ، دبیر این پیش نشست بر نقش قرآن در تحول علوم انسانی تاکید کرد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم ایلامی رضوی ، حجت الاسلام دکتر علی جلائیان اکبرنیا، اهداف و محورهای برگزاری کنگره بین المللی قرآن و علوم انسانی را عنوان کرد.
معاون پژوهشی حوزه علمیه خراسان گفت:  این کنگره 13محور اصلی داشته و ریز موضوعاتی همچون مرجعیت علمی قرآن، مبانی قرآنی علوم انسانی، اهداف قرآنی علوم انسانی، روش شناسی، شخصیت­های میان رشته ای قرآن و علوم انسانی، مستشرقان و مطالعات قرآن و علوم انسانی و اعجاز علمی قرآن در حوزه علوم انسانی را شامل می شود.
عضو هیات علمی دانشگاه علوم اسلامی رضوی ابراز کرد: قرآن حقایقی را بیان می کند و در علوم انسانی برخی از حقایق مورد مطالعه علوم انسانی قرار می گیرد. از این رو آیات علمی قرآن به دسته های مختلف تقسیم می شود که رازگویی های علمی قرآن و زوجیت در موجودات از جمله موضوعاتی است که پس از نزول قرآن کریم روشن و آشکار شده است.
استاد دانشگاه علوم اسلامی رضوی، با اشاره به نظریه پردازی های علمی قرآن در غیر علوم انسانی، تصریح کرد: آموزه هایی وجود دارد که هنوز بشر به آن دست پیدا نکرده است. این مسئله که موجودات زنده در آسمان ها وجود دارند از جمله موضوعاتی است که در سوره شورا آیه 29 به آن اشاره شده و هنوز بشر پاسخی برای آن نیافته است.
افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید