حجت الاسلام والمسلمین دکتر جهانگیری؛
۱۴۰۳-۰۵-۰۳

دارالعلم با رشدی کمی و کیفی برگزار می شود

رئیس دانشگاه علوم اسلامی رضوی در نشست خبری دارالعلم از دومین سال برگزاری این طرح با ارتقاء و رشد کمی و کیفی آن خبر داد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم اسلامی رضوی، حجت الاسلام والمسلمین دکتر جهانگیری، رئیس دانشگاه رضوی در نشست خبری دارالعلم در ساختمان شماره یک دانشگاه بیان داشت: دانشگاه علوم اسلامی رضوی متشکل از دومدرسه قدیمی حوزه بنام خیرات خان و میرزاجعفر است که بخشی از خیرات خان با دستور تولیت محترم بنام مدرسه فقاهت مشغول هستند.

وی افزود: سابقه این دومدرسه بیش از ۳۰۰ سال است که در جوار امام رضا علیه السلام تاسیس شده و یکی از آرزوهای دیرینه تولیت های محترم آستان به ویژه حاج آقای مروی این است که به فعالیت های اصیل خود برگردند در همین راستا طرح دارالعم را از سال گذشته از سازمان علمی فرهنگی و بنده به عنوان مسؤل دانشگاه رضوی خواستند تا پای این کار باشیم.

رئیس دانشگاه علوم اسلامی رضوی بیان داشت: سال گذشته با جدیت تمام و با افتخار کار شروع شد تجربه خوبی بود با این فعالیت خوب یکساله که ارزیابی و پیامد و بازخورد آن لحاظ شد از 3 مدرسه دارالعلم به ۵ مورد ارتقاء یافت.

وی افزود: یکی از آنها مدرسه علمیه علوم قرآن و حدیث است که به لحاظ محتوای علمی و ارتباط و دعوت اساتید به عهده دانشگاه رضوی قرار گرفته است.

حجت الاسلام والمسلمین دکتر جهانگیری بیان داشت: اصل برگزاری دارالعلم به سفارش تولیت آستان قدس رضوی بوده و در جلسات متعدد بر تداوم این دوره‌ها تأکید شده است، از همین رو ارتقا کمی و کیفی این دوره‌ برنامه‌ریزی شد تا به  نیکی برگزار شود.

وی افزود: دانشگاه رضوی به لحاظ اجرا و پشتیبانی و خدمات اسکان و پذیرایی و کلاس در کنار حوزه علمیه که به لحاظ محتوایی کار را دنبال می کند، فعالیت گسترده ای دارد.

سازندگان:
منبع:
روابط عمومی
افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید