دانش یار دانشگاه رضوی تبیین کرد؛
۱۴۰۳-۰۱-۱۷

حمایت فلسطینی ها از مقاومت و لزوم دفاع از آرمان فلسطین

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم اسلامی رضوی در گفت و گو با رادیو از وارونه جلوه دادن قضایای تجاوز اسرائیل تا بایکوت روز قدس از سوی رسانه های غربی، افزایش حمایت فلسطینی ها از مقاومت و لزوم دفاع از آرمان فلسطین سخن گفت.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم اسلامی رضوی، حجت الاسلام والمسلمین دکتر محمد ابراهیم روشن ضمیر، عضو هیئت علمی دانشگاه رضوی، شب گذشته در  گفت و گو با رادیو خراسان گفت: زمانی که رژیم غاصب اسرائیل در سرزمین فلسطین تشکیل شد اسرائیلی‌ها به ظاهر به پیروزی‌هایی دست یافتند تقریباً احساس کردند که در سرزمین فلسطین همه موانع را برداشتند.

وی افزود: پیروزی انقلاب اسلامی حادثه عظیمی بود که این تحولات را به هم زد و تصورات صهیونیست‌ها را از بین برد و یک ساختار جدیدی را ایجاد کرد آنچه که اسرائیلی‌ها تا پیروزی انقلاب اسلامی ایران برای جامعه جهانی و برای مردم ترسیم کردند تحت عنوان یک دعوای اعراب و اسرائیلی بود بر سر سرزمین که با هم درگیر هستند حتی گاهی در رسانه‌ها اینگونه القا می‌کردند که این مردم فلسطین هستند که به سرزمین یهودی ها تجاوز کردند.

القای دعوای عربی اسرائیلی و ظلم فلسطینی ها!

دانش یار دانشگاه علوم اسلامی رضوی بیان داشت: حدود سال 13۸۰ ما در دانشگاه علوم اسلامی رضوی یک مهمانی داشتیم از استرالیا آقای پروفسور توپن که در زمینه هولوکاست پژوهش داشت و در یک جلسه مفصلی ارائه کرد. او می گفت ما تا قبل از اینکه به اینترنت دسترسی داشته باشیم همیشه تصور ما در استرالیا این بود که مردم فلسطین به اسرائیلی‌ها ظلم می‌کنند و سرزمین آنها را غصب کرده اند.

وی افزود: متاسفانه در جهان اسلام هم این تصور را ایجاد کرده بودند که این کار عرب ها است و به شما ربطی ندارد و برخی از سیاستمداران عرب وقتی نظام اسلامی در مورد فلسطین حرف می زد می‌گفتند این به شما ربطی ندارد این دعوا را ما خودمان حل می‌کنیم خب نتیجه در آنجا شکست بود و از آن به بعد هر جنگی پیش آمد نتیجه اش شکست بود یعنی عرب ها در برابر اسرائیل پیروزی به دست نیاوردند.

حجت الاسلام والمسلمین دکتر روشن ضمیر بیان داشت: انقلاب اسلامی که پیروز شد حضرت امام عناصری را وارد قضیه فلسطین کردند، عنصر اسلام و دین را، و روز جمعه آخر ماه رمضان را به عنوان روز قدس اعلام کردند. تمام تلاشی که در جهان عرب و جهان غرب انجام می‌شد بایکوت این روز بود در دهه ۶۰ راهیمایی های بسیار پرشوری را در روز قدس به صحنه آوردیم و مردم حضور باشکوهی داشتند اما در رسانه‌ها هیچ خبری نبود.

وی افزود: سال ۱۳۸۲ که اسرائیل به جنوب لبنان حمله کرد تنها ناحیه ‌ای که اسرائیل نتوانست به آن وارد شود بخش بچه‌های حزب الله، محصول همین پیام حضرت امام بود.

افزایش حمایت مردم فلسطین از مقاومت

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم اسلامی رضوی بیان داشت: امسال با یک وضعیت خاصی روبرو هستیم همیشه این گونه بوده که فلسطینی‌ها مقهور اسرائیلی‌ها بودند. اما اکنون وضعیت فرق می کند چراکه اسرائیل در لبه پرتگاه است.

وی افزود: آذر ماه سال گذشته بعد از طوفان الاقصی جریان محمود عباس که دولت خودخوانده بودند یک نظرسنجی انجام دادند ۵۷ درصد مردم به رغم اینکه زیر بمباران بودند از حماس حمایت کردند در اواخر اسفند نظر سنجی دوباره به ۷۰ درصد رسید یعنی این ملت در زیر این بمباران نه تنها تضعیف نشدند بلکه روحیه‌شان مقاوم‌تر شد که این به برکت پشتیبانی‌ها است.

وی ادامه داد: اینکه این ملت احساس می‌کند کسانی هستند که پشتیبان این‌ها است و آنها را فراموش نکردند قوت می گیرند جمهوری اسلامی ایران چه در صحنه نظامی و غیره همیشه حضور داشته و حمایت کرده از این رو روز قدس امسال اهمیت بیشتری داشت.

پیدایش رژیم جعلی اسرائیل

استاد حوزه و دانشگاه خراسان در باب پیدایش رژیم جعلی اسرائیل بیان داشت: خاورمیانه همیشه برای غربی‌ها با اهمیت بوده در فاصله جنگ جهانی اول و دوم که امپراطوری عثمانی فروپاشید آنها توانستند کشورهای اسلامی را قطعه قطعه کنند انگلیسی‌ها دنبال جاپایی همیشگی بودند نمی‌توانستند خودشان برای همیشه حضور داشته باشند چرا که استعمار قدیم باید جایش را به استعمار جدید می‌داد.

وی افزود: انگلیسی‌ها افرادی زیرک و به شدت فرصت طلب هستند در عراق و لبنان و سوریه و فلسطین حضور داشتند فکر می‌کردند می‌توانند فلسطین را تحت قیمومیت خود بگیرند وقتی مجبور به خروج از آنجا شدند در سال ۱۹۴۸  در این سرزمین رد پایی از یهودی‌ها باقی گذاشتند وزیر خارجه معروف انگلیس بالفور اطلاعیه استقلال را مطرح کرد اما قبل آن یهودی‌ها را در این سرزمین حاکم کردند برخی زمین‌ها را غصب و برخی را خریدند.

وی ادامه داد: بیت المقدس برای همه ادیان اهمیت زیادی داشت احساس کردند که این سرزمین می‌تواند اهدافشان را محقق کند از یهودی‌ها حمایت و اعلام استقلال کردند یک غافل‌گیری برای جهان عرب و مسلمان‌ها رخ داد که آنها این رژیم جعلی را در این سرزمین ایجاد کردند.

عضو هیئت علمی دانشگاه رضوی گفت: غربی‌ها همیشه این جای پای را لازم دارند به تعبیر مقام معظم رهبری که در جایی اشاره کردند غرب تمام تمدن و آبروی خود را پای این قضیه گذاشته چون برایشان اهمیت دارد، اینجاست که از حقوق بشر حمایت می‌کردند اما در قضیه فلسطین همه چیز را زیر پا گذاشتند چراکه این جا پا را لازم دارند.

وی افزود: متاسفانه با ساده اندیشی جهان عرب این قضیه تثبیت شد و تقریباً تا سال ۱۹۸۲ همه اسرائیلی‌ها فکر می‌کردند که تمام مشکلات منطقه را برطرف کردند اما بعد وضعیت تغییر کرد.

دفاع از آرمان فلسطین

دانش یار دانشگاه رضوی در باب دفاع از آرمان فلسطین گفت:  دفاع از آرمان فلسطین از جهات مختلف دارای اهمیت است و این وظیفه را بر عهده همه ما گذاشته که از این آرمان و ملت دفاع کنیم.

وی افزود: دفاع از این آرمان وظیفه دینی ما است هر کس که آشنایی با قرآن و روایات وسیره اهل بیت داشته باشد نمی‌تواند از برادران دینی خودش و از این سرزمین اسلامی دفاع نکند. از سوی دیگر از باب انسانیت و نیز از منظر ملی قطعا وظیفه داریم که از فلسطین و آرمان آن دفاع کنیم.

سازندگان:
منبع:
روابط عمومی
افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید