۱۴۰۲-۱۲-۱۰

تبیین شاخص انتخاب اصلح

معاون آموزش دانشگاه علوم اسلامی رضوی با اشاره به آیات سوره یوسف به تبیین دو شاخصه مهم در انتخاب کاندیدای اصلح پرداخت.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم اسلامی رضوی، حجت الاسلام والمسلمین دکتر محمد امامی، معاون آموزش و تحصیلات تکمیلی دانشگاه در نشست بصیرتی به مناسبت انتخابات بیان داشت: به امید خدا با حضور حداکثری امت شهید پرور و قهرمان ایران سر صندوق های رأی و خلق حماسه جدید، ان شاءالله منجر به نا امیدی دشمن و استکبار شود و توطئه ها و نقشه های خائنانه آنها نقش بر آب شود.

معاون آموزش دانشگاه رضوی با اشاره به خطبه 3 نهج البلاغه و اهمیت حضور مردم گفت: ممکن است احتمالات متعددی در مورد خطبه بیان شده باشد که معمولا از این فراز هم این نکته را برداشت می‌کنند که حداقل وظیفه حاکمیت و پذیرش حاکمیت و مقبولیت حاکم مترتب بر حضور و بیعت و رأی مردم است.

وی افزود: اما من می‌خواهم از یک زاویه دیگر به این عبارت نگاه کنم و آن اینکه حضور مردم مسئولیت زا است، حضور و رای افراد، مسئولیت شخص انتخاب شده را افزایش می‌دهد.

وی ادامه داد: بنابراین اگر ما احساس مسئولیت داریم نه برای حفظ نظام که سرجای خودش محفوظ و مسئولیت اولیه همه مؤمنان و ایرانیان است که امام راحل فرمودند حفظ نظام از اهم واجبات است بلکه اگر می‌خواهیم در درون، هم کارها به شایستگی و درستی پیش برود و اشکالات احتمالی موجود رفع شود و کارهای نیک و مصالح افزایش یابد نیز باید در انتخابات شرکت کنیم.

دکتر امامی بیان داشت: اینکه انسان خودش را کنار بکشد چیزی را حل نمی‌کند اگر انسانی به مسائل اقتصادی اعتراض دارد باید برود دنبال کسی که می‌تواند کمک کند و به کسی رای دهد که می‌تواند در این زمینه کمک کند.

وی افزود: اگر کناره گیری کند ممکن است افرادی در صحنه حضور یابند و قدرت را به دست بگیرند که شایستگی و صلاحیت لازم و توان و علم لازم را ندارند.

وی ادامه داد: امام علی علیه السلام می فرمایند«لولا حضور الحاضر» اگر این جمع نیامده بودند اینجا و تقاضا نکرده بودند و اگر حجت اقامه نشده بود برای اینکه افرادی هستند که پشتیبانی کنند مرا در آن راهی که مدنظر است تا به هدف برسیم، بر این اساس آن نماینده ای که با رای بیشتر انتخاب می‌شود طبیعتا احساس مسئولیت بیشتری می‌کند چون می‌بیند کسانی به او رای داده اند که هدفی را دنبال کند، یک اصلاحاتی را در جامعه ایجاد کند، نارسایی ها را رفع کند و نقاط قوت را تقویت کند.

معاون آموزش دانشگاه رضوی بیان داشت: امام می‌فرماید اگر مردم نمی آمدند من این مسئولیت را قبول نمی‌کردم در صورتی که این حق حضرت بود. و اگر خداوند از دانایان، آگاهان و خبرگان تعهد گرفته است که مقابل ظلم ظالم به مظلوم ساکن ننشینند من این کار را نمی کردم.

وی ادامه داد: پس اگر در جامعه نقصان و کمبودی وجود دارد راه حلش این است که به میدان بیایم و در انتخابات شرکت کنیم اما افرادی را انتخاب کنیم که در راستای اهداف کلان باشند.

وی افزود: حضرت یوسف در سوره یوسف به تعبر من اینگونه فرمودند که من را مدیر خزائن و امکانات موجود قرار دهید به خاطر دو ویژگی که می‌توانم بار را به مقصد برسانم، نخست آنکه حفیظ، یعنی حفاظت می‌کنم از بیت المال و خزائن و آرمان های جامعه و دوم علیم، یعنی من می‌دانم که چگونه بار را به مقصد برسانم.

دکتر امامی در پایان بیان داشت: پس دو شاخصه اصلی برای انتخاب فرد باید در نظر بگیریم، یکی آگاهی و علم و تخصص در حوزه مربوط به مسئولیتش و دیگری تعهد داشتن نسبت به آنچه که به امانت نزد او سپرده شده است.

سازندگان:
منبع:
روابط عمومی
افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید