۱۴۰۲-۱۱-۱۷

دیدار رئیس تجمع علمای مسلمین لبنان با رئیس دانشگاه رضوی

رئیس تجمع علمای مسلمین لبنان ضمن حضور در دانشگاه علوم اسلامی رضوی با رئیس دانشگاه دیدار و گفت و گو کرد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم اسلامی رضوی، شیخ غازی حنینه رئیس تجمع علمای مسلمین لبنان به همراه شیخ محمد لبابیدی، مدیر روابط عمومی و رسانه تجمع مذکور ضمن حضور در دانشگاه علوم اسلامی رضوی با حجت الاسلام والسلمین دکتر جهانگیری، رئیس دانشگاه رضوی دیدار و گفت و گو کرد.

شیخ غازی حنینه در این دیدار به ارائه گزارشی از فعالیت ها و پیشینه مجمع پرداخت که در سال 1992 زمان حمله اسرائیل به لبنان در کنگره علمای اسلامی در ایران حضور داشتند و با توجه به این حمله احساس نیاز به یک اتحاد و تجمع اسلامی از همه فرق مسلمین را متوجه شدند و سپس به تاسیس تجمع علمای مسلمین لبنان پرداختند.

وی با بیان ضرورت اتحاد بین همه مسلمانان و همه فرقه های شیعه و سنی از آئین نامه ها و بیانیه ها و کارهای صورت گرفته در زمینه تقریب و ایجاد وحدت در مقابل دشمنان اسلام سخن گفت.

رئیس تجمع علمای مسلمین لبنان با بیان اینکه حدود 350 شخصیت علمی جهان اسلام از کشورهای مختلف همچون لبنان، فلسطین، عراق و غیره عضو این تجمع هستند به تلاش های تقریبی که مانع بروز بسیاری از فتنه ها و آتش افروزی های دشمنان و بدخواهان در کشورهای اسلامی شده اشاره کرد.

وی از حضور در کنار محور مقاومت و همکاری در زمینه بسیج نیروها و همکاری با آنها سخن گفت و به نقش آفرینی خوبی که در بطلان دسیسه های دشمن دارند اشاره کرد.

شیخ غازی حنینه از همکاری با مجمع تقریب مذاهب ایران در دوره های مختلف آن و ارتباط فعال در این زمینه و ارادت ویژه به مقام معظم رهبری سخن گفت و دهه فجر انفلاب اسلامی را تبریک گفت.

حجت الاسلام والمسلمین دکتر جهانگیری با تبریک دهه فجر این مناسبت را مختص نه فقط ایران که همه مظلومان و ستم دیدگان عالم دانست که می خواهند از زیر یوق ستمگران خارج شده و به ساحل سعادت، آرامش و آزادی زیر لوای قرآن و اسلام برسند و سعادتمند زندگی کنند.

رئیس دانشگاه رضوی ضمن استقبال از این گزارش و آرزوی توفیق الهی برای این تجمع به وحدت ستیزی ها و کارشکنی ها در این زمینه اشاره کرد.

وی وحدت ستیزی را به دوقسمت عوامل داخلی که عموما از روی جهل صورت می گیرد و بخش خارجی که از روی دشمنی است تقسیم کرد وبر لزوم هوشیاری و همگرایی در مبارزه با آن تاکید کرد.

سازندگان:
منبع:
روابط عمومی
افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید