۱۴۰۲-۱۰-۲۴

نشست چهره شناسی و کاربردهای آن برگزار شد

نشست چهره شناسی و کاربردهای آن در زمینه شناخت زوجین، ارتباطات و تربیت فرزند، در دانشگاه علوم اسلامی رضوی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم اسلامی رضوی، نشست  چهره شناسی و کاربردهای مختلف آن در زندگی اجتماعی نظیر شناخت زوجین از یکدیگر و مسائل مرتبط با انتخاب و ازدواج، ارتباطات با افراد مختلف، تربیت فرزند و غیره در دانشگاه رضوی با ارائه دکتر حسین فقیهی برگزار شد.

دکتر فقیهی در این نشست گفت: علم فیزیوگنومی یا چهره خوانی می‌خواهد بگوید آدم‌ها با هم فرق دارند و رفتار هر یک با دیگری متفاوت است.

وی افزود: به طور مثال کسانی که پشت چشمشان دیده می‌شود میل به دیده شدن دارند و یا کسانی که پشت گوششان کمی بیرون زده است میل به علم درون دارند.

وی ادامه داد: کسانی که موی ابروی آنها  کمی پریشان می‌باشد این‌ها میل به استقلال طلبی دارند به این‌ها بکن نکن نباید کرد.

فقیهی گفت: کسانی که عنبیه چشم آنها کوچک است، حرمت برایشان خیلی مهم است  از این رو با صدای بلند با این‌ها حرف زدن آنها را ناراحت می‌کند.

استاد فقیهی با بیان اینکه چهره با انسان از زوایای مختلفی حرف می‌زند، گفت: دندان خرگوشی‌ها آدم‌های پرتحرکی هستند نمی‌توانند آرام بنشینند.

وی افزود: بر اساس این تفاوت ها یک معلم باید یاد بگیرد با ۳۰ دانش آموز خود چطور متفاوت رفتار کند، دانش آموزی که درونگراست چگونه و یا آنکه فعال و پرشور و نشاط است چطور برخورد کند که سرکوب نشود.

وی ادامه داد: یک فرد درونگرا ممکن است دلقک سیرک باشد اما حرفش را راحت نمی‌زند مباحث درونی و خصوصی‌ اش را بیان نمی‌کند.

دکتر فقیهی در ادامه بیان داشت: یک فرد برونگرا راحت حرفش را می‌زند درونگرا چنین نیست بنابراین باید با مراقبت ویژه با یک درونگرا برخورد کرد، سعی کنید بیشتر اکرامش کنید.

وی افزود: میل به سیگار پیدا کردن افراد به خاطر این است که نتوانسته حرفش را بزند، رفیق بودن فرزند با مادر باعث سیگار کشیدن و مسائلی دیگر نمی‌شود.

استاد فقیهی گفت: سه مدل پیشانی داریم: ۱- پیشانی سطح صاف که این فرد پشتکار دارد ۲- پیشانی شیبدار به سمت عقب که حافظه خوبی دارد ۳- پیشانی قوس‌دار که این افراد معمولا تخیل بالایی دارند.

وی افزود: نوک بینی کسی که گرد باشد موید و متعهد کار هنری بالا است، کسانی که گوششان زده بیرون تکرو و مستقل هستند، تقریباً حرف کسی را گوش نمی‌دهند اما کسانی که نرمی گوش بزرگی دارند برای مشورت خیلی مناسب هستند.

وی ادامه داد: کسانی که ابروهای ممتد دارند دائم الفکر هستند و کسانی که ابروهای شلوغ دارند دارای ذهن شلوغ هستند.

دکتر فقیهی با بیان اینکه صورت هر فرد نقشه گنج اوست، پرسید چرا صورتمان را کم و زیاد کنیم؟! مثلا کسانی که پف چشم بزرگ دارند از خود گذشتگی زیادی دارند، گاهی تند و عصبانی می‌شوند.

وی در پایان برای دانش بیشتر در این زمینه به معرفی کتاب آدم‌ها هندوانه سربسته نیستند، نوشته خود اشاره کرد که علاقمندان به علم چهره شناسی می توانند به آن مراجعه کنند.

سازندگان:
منبع:
روابط عمومی
افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید