حجت الاسلام والمسلمین دکتر جهانگیری؛
۱۴۰۲-۰۹-۲۹

همسویی و وحدت هدف بین حوزه و دانشگاه سبب حذف تقابل و دوگانگی می شود

رئیس دانشگاه علوم اسلامی رضوی با اشاره به فرمایشات امام و مقام معظم رهبری در ایجاد وحدت هدف و همسویی حوزه و دانشگاه، از فراهم شدن زمینه حذف تقابل و دوگانگی، و نیز حرکت در مسیر تمدن اسلامی سخن گفت.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم اسلامی رضوی، حجت الاسلام والمسلمین دکتر محسن جهانگیری، رئیس دانشگاه رضوی در مراسم بزرگذاشت سالروز وحدت حوزه و دانشگاه در سالن اجتماعات ساختمان شماره دو دانشگاه رضوی در جمع طلاب و دانشجویان، پژوهشگران، استادن و اعضای هیئت علمی و کارمندان به تاریخ تاسیس دانشگاه در ایران اشاره کرد و گفت: به هر نیت و فکری که سال 1307 تصمیم به ایجاد دانشگاه در ایران گرفتند، در نهایت سال 1311 به دست رضا قلدر دانشگاه تاسیس شد درحالی که آن زمان حوزه های علوم دینی با سابقه هزار ساله فعالیت داشتند.

رئیس دانشگاه علوم اسلامی رضوی بیان داشت: از اهداف و نیات تاسیس دانشگاه این بود که دایره دین و دیانت و علوم دینی تضعیف شود هرچند به ظاهر دعوت از اندیشه ها و تفکرات و علوم جدید از غرب به داخل ایران صورت گرفت.

وی افزود: تمام همت و تلاش در عصر رژیم سابق این بود که دین و علما و علوم دینی را تضعیف کنند و وجهه آنها را در جامعه از بین ببرند.

حجت الاسلام والمسلمین دکتر جهانگیری بیان داشت: در این مسیر همسویی دو نظام آموزشی و هماهنگی با هم، یعنی نظام آموزشی علوم دینی که سال ها در ایران و برخی کشورهای اسلامی سابقه دیرینه داشت و نظام آموزشی جدید که تحفه غرب بود که وارد ایران شد عزیزان زیادی زحمت کشیدند تا این دوگانگی از بین برود.

وی افزود: در مسیر وحدت در اهداف و ایجاد یک تمدن بزرگ نوین اسلامی تلاش بسیاری صورت گرفت و خون های پاکی ریخته شده، عالمان برجسته ای نظیر آیت الله شهید دکتر مفتح و دیگران جان عزیز خود را فدا کردند.

رئیس دانشگاه علوم اسلامی رضوی بیان داشت: بعد انقلاب با فرمایشات بلند رهبر کبیر انقلاب امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری کم کم زمینه ها برای همسویی و قرار گرفتن تلاش ها و انرژی ها در یک مسیر فراهم شد.

وی ادامه داد: تعریف هدف واحد و مشترک بین حوزه و دانشگاه زمینه را متعادل ساخت تا امیدوار باشیم که در آینده نزدیک تمدن اسلامی شکل گرفته و موقعیت برای ظهور یگانه دوران و تنها ذخیره و باقی مانده اهل بیت علیهم السلام امام حاضر، امام زمان(عج) فراهم شود.

سازندگان:
منبع:
روابط عمومی
افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید