۱۴۰۲-۰۵-۲۸

آغاز مسئله شناسی مؤسسه جوانان آستان قدس رضوی از سوی دانشگاه رضوی

با حضور رییس دانشگاه علوم اسلامی رضوی در موسسه جوانان آستان قدس رضوی مسئله شناسی این موسسه و رصد نیازهای آن برای بررسی علمی و تبدیل به موضوعات پژوهشی از سوی دانشگاه رضوی آغاز شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم اسلامی رضوی، حجت الاسلام والمسلمین دکتر جهانگیری، رییس دانشگاه رضوی در ادامه سلسله جلسات با مدیران موسسات و مراکز زیرمجموعه آستان قدس رضوی در راستای مسئله شناسی و تامین نیازهای آنان با مدیر عامل موسسه جوانان آستان قدس رضوی دیدار و گفت و گو کرد.

در ابتدای این دیدار که در محل موسسه جوانان استان قدس رضوی صورت گرفت، رییس دانشگاه رضوی با اشاره به نیازهای آستان قدس رضوی و تاکید تولیت محترم بر تامین آن، از وظیفه دانشگاه در مسئله شناسی و سنجش علمی ابعاد مسائل مختلف مجموعه ها اعم از مدیریتی و اجرایی و فعالیت ها و خروجی های کار آنان سخن گفت.

حجت الاسلام والمسلمین دکتر جهانگیری با اشاره به سابقه برگزاری این جلسات با چند موسسه آستان قدس با اولویت سازمان علمی فرهنگی، از مسئله شناسی ابتدایی و سپس ارائه به موسسه و نقد و بررسی ها و اصلاح آن و در نهایت نیز مسئله شناسی پایانی سخن گفت که تبدیل به موضوعاتی پژوهشی برای رساله های دکتری و پایان نامه های ارشد در پردازش علمی دانشگاه رضوی می شود.

وی افزود: موضوعات تقاضا محور و بر اساس نیازهای آستان قدس رضوی در یک کار علمی پژوهشی مورد بررسی قرار می گیرد و بر اساس یک تفاهم نامه بین مراکز با دانشگاه رضوی، از ظرفیت مقالات علمی و پایان نامه ها استفاده می شود تا نتیجه آن راهگشا بوده و نیازهای آستان را به خوبی پاسخ دهد.

استفاده از ظرفیت علمی و پژوهشی برای حل مسائل آستان قدس

در ادامه دکتر مهربانی فر، رییس روابط عمومی و بین الملل دانشگاه به عنوان مسؤل این پروژه علمی به بیان جزئیات این طرح پرداخت و تعدادی از مسائل مربوط به موسسه جوانان را که پیش از این مورد بررسی قرار داده، بیان کرد.

وی نگاه هدفمند و مسئله محور در این پروژه را سبب فعال شدن ظرفیت علمی پژوهشی دانست که با استفاده از این امکان به سوی حل مسائل و تامین نیازهای آستان قدس رضوی می توان حرکت کرد.

دوره های آموزشی و تولید کتاب

در ادامه این جلسه مجتبی مختاری، مدیرعامل موسسه جوانان آستان قدس رضوی گفت: اکثر فعالیت ها ناظر به حوزه آموزش و تربیت است که در دوره های آموزشی و تولید کتاب تبلور یافته است.

وی از مشورت با اساتید بزرگ و انتخاب استاد وکیلی برای تهیه محتوای آموزشی سخن گفت و به تولید هفت جلد کتاب در زمینه معارف و عقاید شیعه اشاره کرد.

مختاری ضمن معرفی بخش های مختلف موسسه از متولیان آن و مسولیت های آنان نام برد‌. و از روند تولید کتب و ترجمه به عربی و انگلیسی سخن گفت و به آموزش بیش از ۴هزار نوجوان در اردوهای طرح ولایت در پذیرش از سراسر کشور اشاره کرد.

مدیرعامل موسسه جوانان آستان قدس رضوی به دیدار اختصاصی با حضرت آقا و تایید ایشان نسبت به تولید کتب و برگزاری دوره ها نیز اشاره کرد که بر گسترش آموزش تا حدود ۴۰۰ هزار نفر تاکید کرده اند.

وی از تایید و تشویق علما و مراجع نسبت به کار محوری تولید کتاب و سپس آموزش محتوای تولید شده سخن گفت و به معضلات و مشکلات در مسیر کار نیز اشاره کرد.

وی با ابراز امیدواری نسبت به همکاری با دانشگاه رضوی در شناسایی مسائل و حل آن، از حضور حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر جهانگیری، رئیس دانشگاه رضوی و دکتر مهربانی فر، رییس اداره روابط عمومی و بین الملل دانشگاه تقدیر و تشکر کرد.

سازندگان:
منبع:
روابط عمومی
افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید