۱۴۰۲-۰۵-۲۲

دیدار آیت الله شب زنده دار با رییس دانشگاه رضوی

آیت الله شب زنده دار ضمن حضور در دانشگاه علوم اسلامی رضوی با رییس دانشگاه و معاونین وی، اعضای هیئت علمی و کارمندان دیدار و گفت و گو کرد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم اسلامی رضوی، آیت الله شب زنده دار، عضو فقهای شورای نگهبان، مجمع تشخیص مصلحت نظام و شورای عالی حوزه علمیه قم ضمن حضور در دانشگاه رضوی با حجت الاسلام والمسلمین دکتر جهانگیری رییس دانشگاه رضوی، معاونین وی، اعضای هیئت علمی و کارمندان دانشگاه دیدار و گفت و گو کرد.

در این دیدار حجت الاسلام والمسلمین دکتر امامی معاون آموزش و تحصیلات تکممیلی دانشگاه به ارائه گزارشی از تاسیس دانشگاه، رشته ها و فعالیت ها، اعضای هیئت علمی، دانش آموختگان و برنامه های درسی فشرده در چهل سال گذاشته پرداخت و ضمن بیان تجمیعی بودن دروس حوزه و دانشگاه در برنامه درسی، نسبت به اصالت حوزوی آن تاکید کرد.

حجت الاسلام والمسلمین دکتر موسوی فر، نعاون اداری و پشتیبانی نیز به ارائه گزارشی از گزینش و پذیرش دانشگاه با توجه به سابقه بیست ساله در این پست پرداخت و از استقبال از آزمون ووردی دانشگاه با توجه به تعداد پذیرش در مقایسه با کل حوزه علمیه خراسان سخن گفت و به شرایط جذب و پذیرش طلاب و دانشجویان و حساسیت در این موضوع اشاره کرد.

در ادامه حجت الاسلام والمسلمین دکتر روشن ضمیر معاون پژوهشی دانشگاه با اشاره به اهمیت پژوهش و لزوم تهیه نقشه راه در رسیدن به اهداف، به ارائه گزارشی از فعالیت های پزوهشی دانشگاه و منشورات آن پرداخت.

وی به لیستی از 145  عنوان پژوهشی منتشره در 150 مجلد از سوی دانشگاه اشاره کرد که 67 عنوان در 100 جشنواره حائز رتبه برتر شده است از این رو به بیان اسامی برخی از آن ها نظیر فقه الجواهر شش جلدی، روایات تفسیری 8 جلدی، شبهات قرآنی و چند کتاب دیگر با ارائه توضیحات و اصل کتاب پرداخت.

حجت الاسلام والمسلمین دکتر جهانگیری، رییس دانشگاه رضوی با توجه به مدیریت گروه فقه در زمان تدوین کتاب فقه الجواهر به ارائه جزئیاتی از مراحل کار طی حدود 4 سال، با دقت در خط به خط آن پرداخت.

وی با بیان اینکه سه گروه بر روی این کار متمرکز بودند از هدف این کار که ایجاد حلقه واسطی بین شرح لمعه، مکاسب و دروس خارج به صورت استدلالی است سخن گفت که در نهایت در شش جلد این کار علمی پژوهشی به پایان رسیده است.

آیت الله شب زنده دار نیز در این دیدار از پیشرفت علم و ایجاد مسائل جدید و تغییر مصادیق و به طبع آن نیاز به استدلال های جدید سخن گفت و در بیان لزوم تغییر کتب درسی و منابع حوزه در سطوح مختلف با توجه به نظرات مختلف در این زمینه، به اختیار طلاب در انتخاب کتاب درسی اشاره کرد.

سازندگان:
منبع:
روابط عمومی
افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید