رییس دانشگاه رضوی خبر داد؛
۱۴۰۲-۰۵-۱۵

استفاده از ظرفیت علمی پژوهشی دانشگاه رضوی در حل مسائل آستان قدس رضوی

حجت الاسلام والمسلمین دکتر جهانگیری از مسئله شناسی ابتدایی تا استفاده از ظرفیت علمی دانشگاه علوم اسلامی رضوی در حل مسائل و نیازهای آستان قدس رضوی خبر داد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم اسلامی رضوی، حجت الاسلام والمسلمین دکتر جهانگیری، رییس دانشگاه رضوی در ادامه سلسله جلسات با مدیران موسسات و مراکز زیرمجموعه آستان قدس رضوی در راستای مسئله شناسی و تامین نیازهای آنان با مدیر به نشر دیدار و گفت و گو کرد.

در ابتدای این دیدار که در محل به نشر صورت گرفت، رییس دانشگاه رضوی با اشاره به نیازهای آستان قدس رضوی و تاکید تولیت محترم بر تامین آن، از وظیفه دانشگاه در مسئله شناسی و سنجش علمی ابعاد مسائل مختلف مجموعه ها اعم از مدیریتی و اجرایی و فعالیت ها و خروجی های کار آنان سخن گفت.

حجت الاسلام والمسلمین دکتر جهانگیری با اشاره به سابقه برگزاری این جلسات با چند موسسه آستان قدس با اولویت سازمان علمی فرهنگی، از مسئله شناسی ابتدایی و سپس ارائه به موسسه و نقد و بررسی ها و اصلاح آن و در نهایت نیز مسئله شناسی پایانی سخن گفت که تبدیل به موضوعاتی پژوهشی برای رساله های دکتری و پایان نامه های ارشد در پردازش علمی دانشگاه رضوی می شود.

وی افزود: موضوعات تقاضا محور و بر اساس نیازهای آستان قدس رضوی در یک کار علمی پژوهشی مورد بررسی قرار می گیرد و بر اساس یک تفاهم نامه بین مراکز با دانشگاه رضوی، از ظرفیت مقالات علمی و پایان نامه ها استفاده می شود تا نتیجه آن راهگشا بوده و نیازهای آستان را به خوبی پاسخ دهد.

استفاده از ظرفیت علمی و پژوهشی برای حل مسائل آستان قدس

در ادامه دکتر مهربانی فر، رییس روابط عمومی و بین الملل دانشگاه به عنوان مسول این پروژه علمی به بیان جزئیات این طرح پرداخت و تعدادی از مسائل مربوط به شرکت به نشر را که پیش از این مورد بررسی قرار داده، بیان کرد.

وی نگاه هدفمند و مسئله محور در این پروژه را سبب فعال شدن ظرفیت علمی پژوهشی دانست که با استفاده از این امکان به سوی حل مسائل و تامین نیازهای آستان قدس رضوی می توان حرکت کرد.

دکتر مهربانی فر از امکان استفاده از ظرفیت مرکز معرفت و مهارت دانشگاه رضوی در ارائه خدمات آموزشی و مهارت افزایی مرتبط با حوزه نویسندگی و نشر و نیز فراهم شدن زمینه حضور دانشجویان در فعالیت های به نشر سخن گفت.

مهندس سعیدی، مدیر عامل شرکت به نشر آستان قدس رضوی هم ضمن خوش آمد و تقدیر از حضور رییس دانشگاه رضوی در مجموعه خویش برای بررسی و حل مسائل به نشر و استقبال از این طرح به بیان مواردی از مسائل و فعالیت های جاری در مجموعه مدیریتی خود پرداخت.

وی از مسئله تبدیل آثار کلاسیک شیعه به آثاری به روز و کاربردی، مسئله فقهی و حقوقی حوزه نشر، تربیت نویسنده‌ها و ایجاد زمینه کادرسازی در این حوزه با استفاده از ظرفیت طلاب و دانشجویان سخن گفت.

سعیدی در ادامه ضمن تاکید بر امکان بهره گیری از ظرفیت طلبه دانشجویان در ارائه خدمات فرهنگی به نشر به  شروع پروژه‌هایی تحت عنوان ادبیات حجاب و دوره‌های آموزشی داستان نویسی در به نشر و موارد دیگر مرتبط با حوزه نویسندگی و نشر اشاره کرد.

سازندگان:
منبع:
روابط عمومی
افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید