حجت الاسلام والمسلمین دکتر جهانگیری؛
۱۴۰۲-۰۵-۱۵

سابقه درس حوزوی در حرم مطهر رضوی قدمتی 400 ساله دارد

رییس دانشگاه رضوی در مراسم افتتاحیه مدرسه تابستانی دارالعلم کاری مشترک از آستان قدس رضوی و حوزه علمیه خراسان از سابقه دروس حوزوی در حرم مطهر و قدمت 400 ساله آن سخن گفت.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم اسلامی رضوی، در آغاز مراسم افتتاحیه دارالعلم در سالن شهید سلیمانی دانشگاه رضوی، حجت الاسلام والمسلمین دکتر جهانگیری، رئیس دانشگاه علوم اسلامی رضوی فراگیری دروس حوزوی در بارگاه منور رضوی دارای قدمتی 400 ساله دانست و بیان داشت: با نگاه بلند مقام معظم رهبری و شهید بهشتی و تلاش های آیت‌الله واعظ طبسی تولیت فقید آستان قدس رضوی، دانشگاه علوم اسلامی رضوی از تلفیق دو مدرسه میرزا جعفر و خیرات‌خان تاسیس شد.

وی افزود: این دانشگاه از ابتدای تاسیس تاکنون پذیرای طلاب حوزه علمیه بوده است و خوشبختانه دستاوردهای بزرگی از منابع انسانی و پژوهش‌ها گرفته تا انتشار آثار متعدد، به جامعه علمی و اسلامی عرضه کرده است.

حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر محسن جهانگیری گفت: بسیار خرسندیم که به مدت دو هفته در قالب برگزاری دوره‌های تابستانی در این دانشگاه میزبان طلاب و اساتید از سراسر کشور هستیم و امیدواریم همه تلاش‌های ما مورد رضای حضرت رضا(ع) واقع شود.

شایان ذکر است مدرسه تابستانی طلاب در حرم مطهر رضوی با عنوان دارالعلم، با همکاری آستان قدس رضوی و حوزه علمیه خراسان در قالب سه مدرسه ادبیات و تفسیر، فلسفه و کلام و فقه و اصول طی دو هفته در فضای دانشگاه علوم اسلامی رضوی برگزار می شود. و ۵۰۰ طلبه شامل ۳۵۰ آقا و ۱۵۰ خواهر از بین۱۴۰۰ طلبه و استاد از متقاضی در سراسر کشور در این مدرسه شرکت کرده اند.

سازندگان:
منبع:
روابط عمومی
افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید