منشورات قرآنی دانشگاه رضوی؛
۱۴۰۲-۰۵-۰۲

تجلی قرآن در حماسه عاشورا

اینک که دست های پلید شیاطین با جسارت بر قرآن کریم، دین اسلام و کتاب شریف را تهدید می کند برآن شدیم تا این تهدید را به فرصت معرفی دستاوردهای علمی دانشگاه علوم اسلامی رضوی پیرامون قرآن مجید تبدیل کنیم و از آنها سخن بگوییم.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم اسلامی رضوی، توهین به قرآن کریم روح و روان مسلمانان جهان را زخمی کرده و خشم آنان را از این جسارت برانگیخته است. هر یک به نوعی این هتک حرمت را محکوم کرده و از این اهانت شنیع تبری جسته و بر سر دشمنان قرآن فریاد اعتراض سر داده است.

دانشگاه علوم اسلامی رضوی که به عنوان یک حوزه مترقی و اصیل بیش از 4 دهه با رشته علوم قرآنی و حدیث به دین و قرآن ادای دِین می کند فعالیت های قرآنی بسیاری داشته است که تعدادی از آنها چاپ و منتشر شده است.

اکنون که دشمن با اهانت به کلام خدا، قرآن و دین را تهدید می کند برآن شدیم تا با معرفی برخی از آثار قرآنی دانشگاه علوم اسلامی رضوی، فرصتی برای بیان اعجاز و ارزش و اعتبار و عظمت و بزرگی قرآن کریم در قالب فعالیت های علمی فراهم کنیم و به معرفی این دستاوردها بپردازیم.

تجلی قرآن در حماسه عاشورا

با توجه به مناسبت عاشورای حسینی در روزهای پیش رو، به معرفی کتاب «تجلی قرآن در حماسه عاشورا» به قلم محسن نورائی، دانش آموخته دانشگاه علوم اسلامی رضوی می پردازیم که قابلیت استفاده برای عموم مردم را نیز دارد.

این کتاب که در 133صفحه منتشر شده، تقریظ استادان شاخص عرصه علوم قرآن و حدیث، حضرت آیت الله معرفت(ره)، مرحوم آیت الله واعظ زاده خراسانی و حجت الاسلام والمسلمین دکتر مهدوی راد را در صفحات ابتدایی خود ارائه کرده که این بر ارزش علمی و اعتبار کتاب تاکیدی افزون دارد.

آیت الله محمد هادی معرفت(ره) دست خطی به این جملات نگاشته است که: این رساله در عین جامعیت و کمال از عمق و تحقیق قابل توجهی برخوردار است و لذا شایسته چاپ و نشر و در دسترس قرار گرفتن برای عموم را دارد. وفقه الله المولف باحسن توفیق و تسدید آمین.

تقریظ آیت الله معرفت

آیت الله واعظ زاده خراسانی  نیز چنین نوشته است که: رساله تجلی کلام الهی در حماسه حسینی نوشته جناب آقای محسن نورائی در موضوع خود جامع و وافی و محشون از تحقیق و اطلاعات است توفیقات ایشان را از خداوند متعال خواستار است این رساله در خور انتشار می باشد.

تقریظ آیت الله واعظ زاده

حجت الاسلام والمسلمین دکتر محمد علی مهدوی راد نوشته است: بنام حق با سلام موضوع کاملا نو و ابتکاری است چاپ این کتاب بسیار خوب است.

تقریظ مهدوی راد

این کتاب در دو بخش با عنوان تجلی قرآن در گفتار نقش آفرینان کربلا در 4 فصل و تجلی قرآن در رفتار نقش آفرینان کربلا در 2 فصل به رشته تحریر درآمده است که عناوین جری و تطبیق در حماسه حسینی، اثرپذیری واژگانی از قرآن، تفسیر قرآن در حماسه حسینی و حضور نمادین قران در حماسه حسینی 4 فصل بخش نخست و دو عنوان ذکر و یاد خدا در اردوگاه حسینی و امربه معروف و نهی از منکر 2 فصل بخش دوم را تشکیل می دهد.

سازندگان:
منبع:
روابط عمومی
افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید