معاون علمی حوزه علمیه خراسان؛
۱۴۰۲-۰۴-۲۳

نظم آکادمیک در کنار اصالت و سنت حوزوی شاخصه دانشگاه رضوی است

حجت الاسلام رضایی نظم و انضباط آکادمیک در کنار اصالت، سنت و سیره حوزوی را شاخصه دانشگاه رضوی دانست که در اهداف و ماموریت های علمی پژوهشی پاس داشته است.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم اسلامی رضوی، حجت الاسلام والمسلمین رضایی، معاون علمی حوزه علمیه خراسان در حاشیه بازدید از روند برگزاری آزمون ورودی اختصاصی دانشگاه رضوی با همراهی دکتر پورعباس، رییس سازمان سنجش و حجت الاسلام والمسلمین دکتر جهانگیری، رییس دانشگاه رضوی با اشاره به تاریخچه تاسیس دانشگاه از آن به عنوان یک مرکز علمی پژوهشی موفق نام برد.

معاون علمی حوزه علمیه خراسان گفت: دانشگاه علوم اسلامی رضوی با تدبیر و درایت تولیت فقید آستان قدس رضوی مرحوم آیت الله واعظ طبسی تاسیس شد حمایت ها و راهبری های وی منشاء خیر بود.

وی افزود: طلاب خراسان موسسات آموزشی و پژوهشی متعدد در مقایسه با قم نداشتند اما یکی از موسسات و مراکزی که انصافا انضباط و نظم آکادمیک و دانشگاهی را در کنار اصالت، سنت و سیره حوزوی در اهداف و ماموریت ها و خدمات آموزشی و پژوهشی خود پاس داشته، دانشگاه رضوی است.

حجت الاسلام والمسلمین رضایی بیان داشت: این دانشگاه در این چهل سال با اقبال طلاب هم مواجه شده چرا که در عین اینکه دانشگاه بوده در حقیقت حوزه ای به تمام معنا است که از دروس حوزه و رویکرد ها و سنن حوزوی غافل  نشدند.

وی افزود: در حال حاضر حدود ده درس خارج در اینجا برگزار می شود و سنت مباحثه هم برقرار است که این مزیتی رقابتی برای دانشگاه علوم اسلامی رضوی در مقایسه با سایر دانشگاه ها است.

معاون علمی حوزه علمیه خراسان بیان داشت: اعزام طلاب جهت تدریس به مدارس و شهرستان ها سنتی حوزوی است که در بین 250 استاد اعزامی در خراسان بزرگ، سهم قابل توجهی را دانشگاه رضوی به خود اختصاص داده است.

وی افزود: تعامل جدی بین حوزه علمیه خراسان و دانشگاه علوم اسلامی رضوی به عنوان یک مرکز علمی تخصصی حوزوی وجود دارد که ان شالله این تعامل و هم افزایی به نفع حوزه کهن خراسان تداوم داشته باشد.

وی در پایان گفت: اکنون این دانشگاه در حال برگزاری یک آزمون ورودی اختصاصی با کیفیت است تا از بین حدود 2700 نفر ثبت نام کننده، طلبه و دانشجو مورد نیاز خود را برای تحصیل پذیرش کند.

سازندگان:
منبع:
روابط عمومی
افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید