۱۴۰۲-۰۳-۰۳

حضور علما و فرهیختگان ماداگاسکار در دانشگاه علوم اسلامی رضوی

تنی چند از علما، فرهیختگان و فعالان مذهبی و دینی کشور ماداگاسکار ضمن حضور در دانشگاه علوم اسلامی رضوی با رییس و معاونین این نهاد علمی فرهنگی دیدار و گفت و گو کردند.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم اسلامی رضوی، 8 نفر از فعالان مذهبی شیعه و سنی کشور ماداگاسکار ضمن بازدید از دانشگاه رضوی با مسولان این نهاد علمی فرهنگی دیدار و برای همکاری و انعقاد تفاهم گفت و گو کردند.

در ابتدا دیدار با حجت الاسلام والمسلمین دکتر جهانگیری، رییس دانشگاه علوم اسلامی رضوی ضمن تبریک اعیاد و خوش آمدگویی به ارائه گزارشی از  فعالیت های علمی پژوهشی دانشگاه پرداخت.

تعداد دانشجویان، اساتید، رشته ها و مقاطع تحصیلی نیز از بیانات رییس دانشگاه بود که از وجود جاذبه حضرت رضا علیه السلام و نیز آمادگی پذیرش طلبه و دانشجوی خارجی به ویژه از مادگاسکار و آمادگی برای تبادلات علمی فرهنگی نیز سخن گفت.

در ادامه جلسه یکی از مهمانان کشور مادگاسکار به معرفی همراهان و فعالیت های آنان پرداخت و به حضور در ایران به عنوان یک کشور شیعی افتخار کرد.

وی به ارائه گزارشی از کشور  27 میلیون نفری خویش و مذهب و تعداد مسلمانان و نیز 50 هزار شیعه پرداخت و از داشتن رادیو تلویزیون، مدرسه برای کودکان، یتیم خانه  و حوزه علمیه سخن گفت.

وی منشاء همه فعالیت های دینی و مذهبی اسلامی و شیعی را به پیروزیی انقلاب اسلامی ایران گره زد و گفت ما پیش از این در تقیه بودیم و بعد از انقلاب ایران جرات افشای مذهب و فعالیت دینی را پیدا کردیم.

او از رابطه حسنه با دولت مسیحی کشورش خبر داد و به دعوت از رئیس جمهور و حضور وی در افطار ماه رمضان اشاره کرد و از جلسه با واتیکان برای همدلی و همکاری های مشترک سخن گفت.

در پایان درخواست همکاری با دانشگاه رضوی و تبادلات علمی و فرهنگی و نیز دعوت از دانشگاه و حضور در کشور ماداگاسکار رامطرح کردند.

پس از برگزاری نماز جماعت بخش دوم دیدار و جلسه با معاونین آموزش و پژوهش دانشگاه حول محور همکاری های علمی و انعقاد تفاهم نامه و همکاری صورت گرفت.

سازندگان:
منبع:
روابط عمومی
افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید