حجت الاسلام دکتر امامی مطرح کرد؛
۱۴۰۱-۱۲-۲۳

توجه به نیازهای آستان قدس رضوی در فعالیت های دوساله دانشگاه رضوی

فعالیت های دانشگاه علوم اسلامی رضوی در دوسال گذشته بر مبنای تامین نیازهای آستان قدس رضوی بر پایه پژوهش های کاربردی صورت گرفته است.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم اسلامی رضوی، در مراسم معارفه رییس دانشگاه رضوی، حجت الاسلام دکتر محمد امامی، سرپرست دانشگاه رضوی در ابتدای سخن خویش ضمن خیر مقدم به تولیت محترم آستان قدس رضوی، علما و هیئت امنا دانشگاه، استادان و اعضای هیئت علمی و کارکنان و طلاب و دانشجویان بیان داشت: در این فاصله مدیریت حجت الاسلام دکتر خیاط تا امروز برنامه مصوبی که از زمان ایشان آغاز شده ادامه داشت.

وی افزود: نگرش ها و رویکرد جدیدی از سال ۱۴۰۰ شروع شد که توجه بیش از پیش به نیازهای آستان قدس رضوی و نیازهای جامعه و نظام جمهوری اسلامی و نگرش بیشتر در مطالعات و پژوهش های علمی در زمینه نیازهای کاربردی آستان و نظام و توجه به ابعاد تکمیلی برای دانشجویان و برنامه های آموزشی مد نظر بود.

حجت الاسلام دکتر امامی گفت: در زمینه پژوهشی در سال۹۸ مقالات اعضای هیئت علمی دانشگاه تعداد ۴۸ مورد بود که در سال ۹۹ به عدد۵۴ رسید و در سال 1400 تعداد 84 مورد ثبت شد.

وی افزود: مقالات ترویجی در سال 98 تعداد 18 و سال 99 عدد 13 و سال 1400 تعداد 16 مورد ثبت شده که با توجه به درجه اهمیت علمی پژوهشی، آن دسته مقالات رو به رشد بوده است.

معاون آموزش و تحصیلات تکمیلی دانشگاه بیان داشت: جمع مقالات علمی در سه سال مورد اشاره به ترتیب اعداد ۶۶ و ۶۷ و۱۰۰  را ثبت کرده که رشد خوبی داشته و سال 1401 با توجه به اینکه معمولا مقالات  با ۶ماه تاخیر منتشر می شود هنوز آمار به دست نیامده  اما به لحاظ تولید نشان از گسترش دارد.

وی افزود: در سال 98 تعداد 7 عنوان کتاب چاپ شده و در سال 99 عدد 8 و در سال 1400 تعداد 18 عنوان منتشر شده است.

حجت الاسلام دکتر امامی گفت: یکی از این موارد کتاب روایات تفسیری امام رضا علیه السلام است که در 5 جلد حاصل  17 پایان نامه و رساله در ذیل این عنوان جمع آوری و چاپ شده و تولید محتوای علمی آن هزینه خاصی برای دانشگاه نداشته است.

وی افزود: این کتاب حاصل تلاش اساتید و برنامه ریزی گروه بوده که از 8 سال قبل با تدوین یک طرح جامع، رساله ها و پایان نامه ها در راستای گردآوری و تحلیل و نقد و دسته بندی و نتیجه گیری و نگاه فقهی و اجتهادی نسبت به این روایات تولید شده تا این کتاب در نوع خود بی نظیر باشد.

عضو هیئت علمی دانشگاه رضوی بیان داشت: فقط ترجمه و گردآوری روایات و کار دانشجویی نیست بلکه کار پژوهشی انجام شده و یک گروه پژوهشی مجدد بر روی آن کار کرده تا به این صورت منتشر شده است. بر این اساس در همین لحظه از حمایت های مادی و معنوی تولیت محترم از این طرح تقدیر و تشکر می کنیم.

وی افزود: بازنگری اکثر آئین نامه ها با نگاه مناسب سازی با نیاز روز در راستای طرح تحول ده ساله آغاز شده و تعدادی در دست اقدام است رشته های کارشناسی و ارشد بازنگری انجام شده و مقطع دکتری در حال بازنگری است.

حجت الاسلام دکتر امامی گفت: زمینه سازی و حرکت به سمت کاهش وابستگی مالی دانشگاه به یارانه و هزینه بودجه آستان قدس شروع شده و عملا هم اقداماتی صورت گرفته است.

وی افزود: زمینه سازی برای جذب دانشجویان خارجی انجام شده و تعدادی جذب و تعدادی هم در همین یکی دوماه آینده انجام می شود. رایزنی ها و برنامه ریزی ها صورت گرفته و ضمن امضای تفاهم نامه لیستی تهیه شده تا ان شالله با مدیریت جدید  جناب آقای دکتر جهانگیری به ثمر بنشیند.

معاون آموزش دانشگاه رضوی گفت: طرح جامع تربیت مجتهد در علوم انسانی اسلامی به ویژه در حوزه قرآن فلسفه و کلام و اقتصاد تهیه شده که به زودی خدمت تولیت محترم تقدیم خواهد شد.

وی در پایان با اشاره به اینکه این گزارش ارائه شده مختصری از فعالیت های دانشگاه در این دوسال گذشته بوده، انتخاب حجت الاسلام دکتر جهانگیری را به سمت ریاست دانشگاه تبریک گفت و برای وی آرزوی موفقیت کرد.

سازندگان:
منبع:
روابط عمومی
افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید