۱۴۰۱-۱۱-۰۸

حضور فعال دانشگاه رضوی در اجلاس معاونان فرهنگی دانشگاه های سراسر کشور

پنجاه و هشتمین اجلاس معاونان فرهنگی و اجتماعی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور از پنجم تا هفتم بهمن به میزبانی دانشگاه فردوسی در هتل پردیسان مشهد برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم اسلامی رضوی، حجت الاسلام والمسلمین دکتر فقیه اسفندیاری، معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه رضوی ضمن حضور فعال و مشارکت در این برنامه سه روزه و پنل های داخلی، از ادامه این اجلاس در آینده حضور مجدد دانشگاه رضوی خبر داد.

تکریم دانشجویان و تقویت کرسی های آزاد اندیشی

در این اجلاس دکتر کلانتری معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم تحقیقات و فناوری، تکریم دانشجویان را یک ضرورت راهبردی خواند و از سوی دیگر خواهان تقویت و برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی شد.

وی: ایجاد بسترهای مشارکتی برای دانشجویان، تکریم جوانان و تسهیل برنامه تشکل‌ها ، را سه مؤلفه راهبردی معرفی کرد که باید موردتوجه فعالیت‌های فرهنگی در محیط دانشگاهی باشد.

دکتر کلانتری این نشست ها را یک ضرورت قطعی و مدخلی برای فرهنگ‌سازی و گره‌گشایی از برخی چالش‌های موجود در دانشگاه‌ها دانست که ریشه‌ در بیانیه‌ گام دوم انقلاب دارد.
وی افزود: مبانی مهم و سرفصل‌های روشنی از مظاهر زیبا و درخشنده انقلاب اسلامی در بیانیه گام دوم گنجانده شده و به‌موازات تأکید بر ضرورت استفاده از جوانان، حتی نقاط ضعف‌ها و کاستی‌ها را هم روشن کرده است.

وی ادامه داد: این سند راهبردی، واقع‌بینانه ، امیدبخش و روشنگرانه است و در آن، نهادهای علمی کشور به‌عنوان مهم‌ترین پیشران توسعه کشور مطرح شده‌اند.

کارفرهنگی نیازمند روحیه جهادی و دغدغه مندی است
معاون فرهنگی اجتماعی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: ایده تحول اگر تا پیش از اغتشاشات و ناآرامی‌های اخیر به‌صورت جدی موردتوجه نبود، اکنون زمان آن رسیده که در دستور کار قرار بگیرند و پیوست های فرهنگی و اجتماعی باید بازتعریف شوند.

وی افزود: کار فرهنگی، کار بروکراتیک نیست که محدود به ساعت اداری باشد بلکه در آن نیازمند روحیه جهادی هستیم کار فرهنگی محتاج دغدغه مندی است.

وی ادامه داد: باید به جوانان اعتماد کرد همان‌طور که حضرات امام و رهبری براساس آن نظام اسلامی را به پیروزی رساندند و این نهضت را در گردنه‌های سخت و حساس حفظ کردند.

دکتر کلانتری گفت: افزون بر سه مؤلفه مذکور حس بی‌عدالتی هم باید مورد رسیدگی قرار بگیرد تا مبادا  تشکل‌های دانشجویی، حس وجود بی‌عدالتی و تبعیض را تجربه کنند.

وی افزود: دبیران مناطق باید شوراهای مناطق را فعال کنند. کرسی‌های آزاداندیشی باید به‌طور جدی احیا شوند و در فضای بازی که در دانشگاه‌ها ایجاد می شود، فرصت خطا به جوانان داده تا همین اشتباهات، درس‌های انسان‌ساز و عبرت‌آموز برای آینده شود.

وی در پایان گفت: در شرایطی که اسلام عزیز، فرصت‌ها و ظرفیت‌های فوق‌العاده‌ای برای توسعه و تعالی ما رقم زده، اکنون ما گرفتار یک فضای تدافعی هستیم و چشم از فرصت‌های پیش رو بسته‌ایم.

وی افزود: آرمان‌های والای انقلاب اسلامی را نباید هرگز از یاد برد. دین‌باوری، ظلم‌ستیزی، عدالت خواهی، آزادی خواهی، ضدیت با استعمار و استکبار و بسیاری از این سرفصل‌ها در زمره مبانی ارزشمندی هستند که می‌توان از آن‌ها دفاع و بر آن‌ها ایستادگی کرد.

سازندگان:
منبع:
روابط عمومی
افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید