۱۴۰۱-۱۱-۰۵

زمینه های همکاری دانشگاه رضوی و المصطفی بررسی شد

در نشستی مشترک بین مسولان دانشگاه علوم اسلامی رضوی و جامعه المصطفی خراسان، زمینه های همکاری این دو نهاد علمی فرهنگی بررسی شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم اسلامی رضوی، حجت الاسلام والمسلمین دکتر محمد امامی، سرپرست دانشگاه رضوی به اتفاق همراهان ضمن حضور در جامعه المصطفی نمایندگی خراسان با مسولان این نهاد دیدار و گفت و گو کرد.

ابتدا حجت الاسلام والمسلمین صالح رئیس نمایندگی المصطفی در خراسان ضمن معرفی اجمالی پیشینه، اهداف، رسالت و ابعاد کمی و کیفی آموزشی، پژوهشی، فرهنگی‌تربیتی و تبلیغی جامعه المصطفی و نمایندگی خراسان بیان داشت: حضور نمایندگی ها و دانش آموختگان المصطفی در سطح جهان ظرفیت خوبی را برای ارتباط با نهادهای علمی و دانشگاهی جهان ایجاد کرده است.

وی افزود: امروز جای یک نشریه بین المللی با همکاری دانشگاه علوم اسلامی رضوی و المصطفی و برخی دانشگاه های خارج از کشور در رشته های مختلف فقه، حقوق و سایر رشته های علوم انسانی و اسلامی خالی است.

رئیس نمایندگی المصطفی در خراسان گفت: در حوزه اسلامی سازی علوم باید به صورت فرآیندی و برنامه ریزی شده با حضور حوزه و دانشگاه محتوای لازم و جذاب با کمک اندیشمندان مسلمان در سراسر عالم تولید شود و  در بعضی از رشته های علوم انسانی ضمن بهره‌مندی از تولیدات علوم غربی در این زمینه به سمت تولیدات اسلامی در زمینه علوم انسانی حرکت کنیم.

وی افزود: در همین راستا نمایندگی المصطفی در خرسان آمادگی دارد تا با استقرار قرارگاهی تحت همین عنوان، مسئله را در قالب سندنویسی با حضور اساتید و اعضای هیات علمی به صورت فرآیندی در حوزه اسلامی سازی علوم انسانی، پیشگام شده و اقدامات مؤثری انجام دهد.

حجت الاسلام صالح بیان داشت: یکی از ظرفیت های ما بازتولید، ترجمه و نشر آثار تولید شده در ایران اسلامی است. امروز معرفی و نشر دستاوردهای علمی در حوزه علوم انسانی در انقلاب اسلامی مغفول مانده است در حالی که رشد و توسعه ما در این علوم بی نظیر است و المصطفی با ترجمه ترجمه بیش از ۴۰۰۰ هزار اثر به 30 زبان زنده دنیا، پل انتقال میراث تمدنی شیعه و ایران اسلامی به سراسر جهان بوده است .

وی افزود: بر این اساس المصطفی این آمادگی را دارد تا ضمن همکاری و تعامل در حوزه های مختلف دانشی و اجرایی با دانشگاه علوم اسلامی رضوی تفاهم نامه همکاری امضا کند.

زمینه های همکاری

در ادامه این نشست مشترک حجت الاسلام و المسلمین دکتر محمد امامی، سرپرست دانشگاه علوم اسلامی رضوی ضمن معرفی فعالیت ها، دستاوردها، امکانات و ظرفیت دانشگاه در زمینه های علمی فرهنگی و پژوهشی بیان داشت: شاکله دانشگاه رضوی و جامعة المصطفی بسیار شبیه یکدیگر است و امروز این دو مجموعه می توانند در حوزه های مختلف نظیر ترجمه متون، تالیف کتاب و تدوین منابع درسی مشترک همکاری و تعامل داشته باشند.

وی در بیان دیگر زمینه های همکاری به ایجاد نشریه مشترک به زبان های زنده دنیا، برگزاری طرح های پژوهشی مشترک به زبان‌های مختلف، ایجاد رشته های مشترک اشاره کرد.

سرپرست دانشگاه علوم اسلامی رضوی تبادل دانشجو و استاد، جذب سرمایه‌های ماندگار، اعزام مبلغ در عرصه بین‌الملل، برگزاری تورهای علمی، برگزاری برنامه های اجرایی مشترک از دیگر زمینه های قابل تفاهم و همکار ی و تعامل بیان کرد.

سازندگان:
منبع:
روابط عمومی
افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید