در همایش استانی فلسفه و اخلاق اجتماعی مطرح شد؛
۱۴۰۱-۰۹-۰۵

آثار مثبت فلسفه در زندگی مردم و قلمرو دخالت آن در زندگی

در همایش استانی فلسفه و اخلاق اجتماعی پیرامون آثار مثبت فلسفه در زندگی مردم و تعیین حدود آن بحث و تبادل نظر شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم اسلامی رضوی، حجت الاسلام والمسلمین دکتر فقیه اسفندیاری، معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه رضوی در همایش استانی روزجهانی فلسفه که با موضوع فلسفه و اخلاق اجتماعی برگزار شد بیان داشت: آیا اساسا فلسفه به مثابه یک دانش در کنار دیگر دانش ها شمرده می شود؟ اگر دانش است پیوند آن با دیگر دانش ها چگونه تبیین می شود آیا خدمات متقابلی بین این علم و دیگر دانش ها تحقق پیدا می کند؟

وی افزود: حکمت و فلسفه چگونه می تواند به دیگر دانش ها خدمت کند برخی مخالف هستند و حقی برای دخالت فلسفه به عنوان گزاره های پیشینی عام قائل نیستند این نظریه هم مخالفانی دارد و کسانی مثل راسل در مغرب زمین آثاری دارد و معتقد است حمکت می تواند و باید در حوزه های اجتماعی خدمت کند .

دبیر علمی همایش گفت: به این بحث ها مراجعه کنید تا بتوانیم آثار مثبت فلسفه را در جای جای زندگی مردم ببینیم کسانی که معتقد به این خدمات هستند و این دخالت و همکاری  باید تبیین کنند قلمرو دخالت فلسفه و گزاره ها و نتایج براهین فلسفی چقدر است تببین و تعیین قلمرو فلسفه در زندگی بحث مهمی است.

وی ادامه داد: آیا می توانید مباحث اجتماعی امروز ما را و اغتشاشاتی که رخ داده و خشونت هایی که می بینیم  به دلیل عدم حضور بن مایه های حکمی فلسفی درشخصیت های سیاسی تبیین و تحلیل کنید؟

معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه رضوی گفت: بی اخلاقی های مبارزات انتخاباتی که از سوی افراد توثیق شده در منظر مردم پیش می آید به طوری که اولیات اخلاق را زیرپا می گذارند، چگونه رخ می دهد؟!

وی افزود: آیا می توانیم به عنوان یک حمکت دان، فلسفه خوان به این نتیجه برسید که استادان می توانند تبیین کنند که یکی از رمز و رازهای این بی اخلاقی ها عدم ورود بهنگام حکمت در زندگی است.

وی ادامه داد: حکمت و فلسفه در یک دوره تاریخی متهم بود که انتزاعی است و از ذهن برنیامده است که به عین ورود پیدا کند و اگر ورود کرد باید چگونه باشد؟

 

سازندگان:
منبع:
روابط عمومی
افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید