معاون فرهنگی دانشگاه رضوی:
۱۴۰۱-۰۳-۲۹

رشته های جدید و متناسب با امر تبلیغ در حوزه راه اندازی شود

حجت الاسلام دکتر فقه اسفندیاری راه اندازی رشته های جدید و متناسب با امر تبلیغ در حوزه، نظیر سواد رسانه و تولید محتوا در عرصه سایبری و مجازی را ضروری دانست.

حجت الاسلام والمسلمین دکتر مصطفی فقیه اسفندیاری، معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه رضوی در گفت و گو با روابط عمومی دانشگاه علوم اسلامی رضوی، از حضور در جلسه ای  با عنوان توسعه و تعمیق تبلیغ درتابستان، پیرامون هم اندیشی مبلغان و ضرورت بهره گیری از فرصت تابستان در امر تبلیغ خبر داد.

در این جلسه که با حضور شخصیت هایی همچون حجت الاسلام والمسلمین قرائتی و چهره های معروف در حوزه تبلیغ در سطح کشور و نهاد ها و مدیران برگزار شد، حجت الاسلام دکتر فقیه اسفندیاری بر مسئله ضرورت راه اندازی برخی از رشته ها یا رشته گرایش ها در حوزه های علمیه تاکید کرد و از مصادیقی همچون سواد رسانه و ضرورت تولید محتوای مناسب با فضای سایبری و مجازی نام برد.

وی هدایت پایان نامه های دوره کارشناسی ارشد و دکتری یعنی همان سطح ۳ و ۴ در حوزه، به سمت تولید فرآورده های مناسب با فضای نام برده را ضروری و لازم دانست.

معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه رضوی در ادامه نیز تهیه برنامه جامع تبلیغی و راه ندازی رشته ها یا رشته گرایش ها تخصصی در حوزه تبلیغ مثل تبلیغ خانواده، کودکان و تبلیغ برای نوجوانان و غیره را نیز مطرح کرد.

وی بر ضرورت هم افزایی نهادهای مسئول در حوزه تبلیغ و تربیت مبلغان خصوصا در حوزه همکاری های بایسته با معاونت پرورشی آموزش پرورش در تعطیلات به ویژه در تابستان نیز تاکید کرد.

در ادامه گفت و گو، حجت الاسلام دکتر فقیه اسفندیاری از دیدار حجت الاسلام والمسلمین دکتر علی خیاط رییس دانشگاه علوم اسلامی رضوی با حجت الاسلام دکتر رستمی رئیس نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه ها خبر داد که در این جلسه نسبت به همکاری در محور های مذکور تفاهم و قرار بر پیگیری در دیدار حضوری در دانشگاه شد.

وی افزود: در این دیدار بررسی امکان راه اندازی رشته گرایش های مربوط به معارف اسلامی در دانشگاه رضوی با توجه به تربیت کادر لازم و نیروی انسانی بررسی شد.

معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه رضوی گفت: مسئله ازدواج دانشجویی، سفر عتبات دانشجویی و سفر های زیارتی استادان و اعضای هیئت علمی، مسئله اربعین، حوزه تبلیغ و تربیت مبلغان در دانشگاه ها اعم از فضای مجازی و حقیقی از دیگر مسائلی بود که در این جلسه مطرح شد.

وی افزود: در این جلسه به ضرورت تقویت حوزه های علمیه ای که در دانشگاه ها تاسیس شده و تحت عنوان حوزه های علوم اسلامی، و یا دانشگاه های که در گذشته به دوره شهید بهشتی معروف بود، نیز تاکید شد.

وی در پایان گفت: گزارش و توضیحاتی در مورد دانشگاه رضوی ارائه شد که در نهایت با استقبال حجت الاسلام دکتر رستمی، قرار بر حضور در دانشگاه و نیز همکاری در قالب تفاهم نامه ای  در دیدار های آینده شد.

سازندگان:
منبع:
روابط عمومی
افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید