۱۴۰۱-۰۳-۲۵

دریافت 107 مقاله از سوی مجله پژوهش های اجتماعی اسلامی

مجله پژوهش های اجتماعی اسلامی دانشگاه رضوی 107 مقاله برای چاپ شماره 124 دریافت کرد که از این تعداد 8 مورد پذیرش قطعی قرار گرفت.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم اسلامی رضوی، جلسه هیئت تحریریه مجله پژوهش های اجتماعی اسلامی با حضور حجج اسلام والمسلمین دکتر خیاط، رییس دانشگاه وعضو هیئت تحریریه، دکترامامی، معاون آموزش دانشگاه و مدیر مسئول مجله، دکتر روشن ضمیر به عنوان معاون پژوهش دانشگاه، دکتر روحی عضو هیئت تحریریه و دکتر سلطانیه سردبیر مجله برگزار شد.

در این جلسه حجت الاسلام دکتر سلطانیه با اشاره به اینکه میانگین زمان داوری مقالات به ۶۰ روز رسیده است از دریافت ۱۰۷ مقاله برای چاپ شماره 124 خبر داد.

وی با بیان اینکه از 107 مورد تعداد 73 مقاله به صورت قطعی رد شده، گفت: ۸ مقاله مورد پذیرش قطعی قرار گرفته و باقی مقالات در حال ارزیابی یا اصلاح است که بر این اساس نسبت پذیرش به دریافت مقالات در این شماره 5 درصد می شود.

سردبیر مجله پژوهش های اجتماعی اسلامی دانشگاه رضوی بیان داشت: در این جلسه 8 مقاله پذیرش قطعی مورد ارزیابی نهایی قرار گرفته که ۷ مقاله با بررسی و گفت و گو تایید شد و یک مقاله که نیاز به ارزیابی مجدد داشت بعد از اصلاح دوباره مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه مجله پژوهش های اجتماعی اسلامی دانشگاه دارای ضریب تاثیر q4 است، گفت: با توجه به سطح ترویجی بودن آن، رتبه مورد قبول است اما باید تلاش شود تا به رتبه بهتری برسیم.

حجت حجت‌الاسلام دکتر سلطانیه گفت: رویکرد مجله پرداختن به موضوعات اجتماعی است و صرفا مقالات دارای محتوای اجتماعی یا ادبیات علوم اجتماعی شرط پذیرش نیست.

وی افزود: مبنای پذیرش  اعم بوده و هر موضوعی که  سویه اجتماعی داشته باشد و این را در مقاله مورد بررسی قرار دهد متناسب با سیاست های اعلامی مجله است.

سازندگان:
منبع:
روابط عمومی
افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید