معاون پژوهش دانشگاه رضوی مطرح کرد؛
۱۴۰۱-۰۳-۱۶

بررسی اندیشه های دفاعی امام خامنه ای به عنوان یک شخصیت فقهی

اولین همایش بین المللی و پنجمین همایش ملی تبیین اندیشه های دفاعی امام خامنه ای مدظله العالی با بررسی نظریات فقهی ایشان برگزار می شود.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم اسلامی رضوی، حجت الاسلام والمسلمین دکتر محمد ابراهیم روشن ضمیر، معاون پژوهش دانشگاه رضوی در جلسه معارفه اعضای ستاد استانی اولین همایش بین المللی و پنجمین همایش ملی تبیین اندیشه های دفاعی امام خامنه ای مدظله العالی در سالن جلسات دانشگاه رضوی بیان داشت: همکاری دانشگاه رضوی با همایش از سال 96 شروع شد و با توجه به سابقه حضور ما در همایش ها که اکثرا نشان از رفع تکلیف و یک کار تبلیغاتی بدون آورده علمی بود، به این همایش خوشبین نبودیم!

وی افزود: پس از شرکت در جلسه متوجه تفاوت و نظم حاکم بر کار شدیم و دیدیم که بریز و بپاش نداشته و کاری دقیق است. بعد از فراخوان مقالات هم که در همایش چهارم 60 موسسه و دانشگاه شرکت کردند حدود 2400 مقاله به همایش رسید که خیلی خوب بود.

معاون پژوهش دانشگاه رضوی بیان داشت: در ارزیابی های انجام شده در نهایت 100 مقاله پذیرفته شد که یک رکورد عالی در مجموعه همایش ها بود. در دانشگاه رضوی نیز بیش از 150 تا 200 مقاله ارزیابی شد و همکاری نزدیکی با برگزار کنندگان داشتیم.

وی افزود: همایش پنجم قرار شد بین المللی باشد اولین همایش بین المللی یا پنجمین همایش ملی تبیین اندیشه دفاعی که در سطح بین الملل هم برگزار شود اما با شرایط پیش آمده در دوره کرونا به تاخیر افتاد که بحمدالله کار شروع شده و امیدواریم به ثمر برسد.

حجت الاسلام دکتر روشن ضمیر گفت: در همایش چهارم یکی از نکاتی که مورد توجه قرار گرفت ضعف بحث فقهی بود ابتدا موضوع دفاع بود اما بعد از آنکه اعلام عمومی شد نسبت به سایر مباحث مثلا در زمینه جنگ نرم و یا ابزار های دفاع خیلی خوب کار شد و مقالات ارزشمندی نوشتند اما در زمینه فقهی ضعف وجود داشت.

وی افزود: در یک کمیته علمی در قم  قرار شد مباحث فقهی حضرت آقا به عنوان یک شخصیت فقهی  پر رنگ تر مطرح شود و دانشگاه رضوی اقدامات خود را برای شروع یک کار استانی آغاز کرد.

وی در پایان گفت: در بخش مقالات سفارشی ابتدا حدود 7 مقاله قرار شد در دانشگاه رضوی تدوین شود که در مرحله بعد هم 5 مقاله دیگر افزون بر آن سفارش داده شد.

گفتنی است در این مراسم حجت الاسلام والمسلمین دکتر محمد ابراهیم روشن ضمیر، معاون پژوهش دانشگاه علوم اسلامی رضوی به عنوان دبیراستانی اولین همایش بین المللی و پنجمین همایش ملی تبیین اندیشه های دفاعی امام خامنه ای مدظله العالی معرفی شد.

سازندگان:
منبع:
روابط عمومی
افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید