با حضور طلاب و دانشجویان؛
۱۴۰۱-۰۳-۱۶

جلسه پرسش و پاسخ معاون آموزش دانشگاه رضوی برگزار شد

حجت الاسلام دکتر امامی با حضور در جمع طلاب و دانشجویان ضمن ایراد سخن پیرامون ارزش انسان و عمل او به پرسش های آنان پاسخ داد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم اسلامی رضوی، حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر محمد امامی، معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه رضوی در جمع طلاب و دانشجویان این نهاد علمی با اشاره به فرمایش امیرالمؤمنان علی(ع)« قِیمَهُ کُلِّ إمرئٍ ما یُحْسِنُهُ» بیان داشت: درباره معنای«ما یُحْسِنُهُ» نظرات مختلفی بیان شده که یکی از آنها خوب فراگرفتن است.

وی افزود: یعنی ارزش هرکسی به خوب یاد گرفتن وعمل به آن است به آنچه برای ما ارزش است ارزیابی می شویم نه آنهایی که در زندگی ما نمود خارجی ندارند.

وی ادامه داد: بنابراین اگر انسان می‌ خواهد درس بخواند با هرهدفی که باشد باید خوب آن را فرا بگیرد و به آن عمل کند.

معاون آموزش دانشگاه رضوی معنای دیگر«ما یُحْسِنُهُ» را خوب انجام دادن عنوان کرد و گفت: یعنی ارزش هرکس به آن چیزهایی است که خوب انجام می‌دهد. این معنا عمومیت بیشتری دارد اعم از هرچیز و هرکاری و هرصنفی که باشد کار خود را به بهترین شکل انجام دادن است.

وی در بیان معنای دیگر آن گفت: ارزش هرکسی به آن چیزی است که خوب پنداشته و آن را نیک می‌داند اینکه انسان چه چیزی را درست می‌داند و به چه معتقد است ارزشمندی او را می رساند.

عضو هیئت علمی دانشگاه رضوی بیان داشت: عده ای هم چنین معنا کردند که ارزش هرکسی به آن است که فرد هرآنچه برای خودش خوب می‌داند را به دیگران هم معرفی می‌کند.

وی افزود: آخرین معنایی که برای «ما یُحْسِنُهُ»  بیان کرده اند ارزش گذاری بر انسان عمل نیک و کار خوب است که اگر کار خوبی انجام داد ارزش انسان هم بالا می رود و اگر کاری پَست و بد مرتکب شد ارزش او از بین خواهد رفت.

در بخش دوم جلسه که با پرسش و پاسخ ادامه یافت به سوالاتی پیرامون حق الزحمه اساتید در استاد راهنمایی‌ پایان نامه، حق التدریس دانشجویان تحصیلات تکميلي، برنامه دانشگاه برای مباحثات فقه و اصول پاسخ داده شد.

حجت الاسلام دکتر امامی در ادامه به بیان تفاوت رشته های حقوق و فقه مبانی حقوق پرداخت و از دریافت مجوز چند رشته جدید نظیر روانشناسی، علوم سیاسی، جامعه شناسی، حقوق وقف در مقاطع کارشناسی، ارشد و دکتری خبر داد.

سازندگان:
منبع:
روابط عمومی
افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید