حجت الاسلام دکتر علوی؛
۱۴۰۱-۰۳-۱۱

وجود دختر حسنه و پسر نعمت است| تفاوت نعمت و حسنه

عضو هیئت علمی دانشگاه رضوی با اشاره به روایتی وجود دختر را حسنه و پسر را نعمت معرفی کرد و ضمن بیان تفاوت این دو نسبت به فرزند آوری شیعیان تاکید کرد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم اسلامی رضوی، حجت الاسلام والمسلمین دکتر سید جعفر علوی، عضو هیئت علمی واستادیار گروه فقه و اصول دانشگاه رضوی در جمع استادان و کارکنان این نهاد علمی ضمن تبریک میلاد کریمه اهل بیت علیهم السلام بر اساس روایات ایشان دختران را برکت خانه ها معرفی کرد.

وی با اشاره به روایتی از امام صادق علیه السلام ادامه داد: ایشان از پدر خود نقل می فرمودند که آن حضرت در زمان گرفتاری ها با جمع همسر و دختر بچه های بیت خود به دعا برای رفع گرفتاری اقدام کرده و از آنها می خواست آمین بگویند.

وی افزود: این کار امام باقر(ع) بر استجابت سریع دعای جمع این چنینی تأکید دارد.

استاد علوی بیان داشت: بر اساس روایات وجود دختر در هر خانه ای موجب حسنه و وجود پسر سبب نعمت است که حسنه برای انسان پاداش به دنبال دارد اما در خصوص نعمت صاحب آن باید به نعمت دهنده پاسخگو باشد.

وی افزود: البته اصل فرزند صالح داشتن یکی از عوامل برکت است و تأکید ائمه علیهم السلام بر فرزند آوری شیعیان است و در خصوص تربیت، صرفاً تلاش آنها در این مسیر خواسته شده که در صورت اگر فرزند صالح بار بیاید برای والدین حسنه به دنبال خواهد داشت و در غیر این صورت وزر و وبال فرزند گریبانگیر والدین نخواهد شد.

عضو هیئت علمی دانشگاه رضوی بیان داشت: وجود حضرت معصومه سلام الله علیها نیز در قم برکاتی به دنبال داشته که کمتر امام زاده ای پیدا می شود که اینچنین برکاتی را نصیب منطقه نماید.

وی افزود: چه نیکوست اگر وجود هر یک از ما نیز سبب آرامش و برکت برای اطرافیان شود برخلاف بعضی از انسان های منفی که استرس و انرژی منفی را نصیب اطرافیان خویش می کنند.

سازندگان:
منبع:
روابط عمومی
افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید