۱۴۰۱-۰۳-۰۸

توجه به مردم راه و رسم اهل بیت است

سخنران هیئت میثاق با ولایت دانشگاه رضوی در جمع طلاب، توجه به مردم را راه و رسم اهل بیت معرفی کرد و نسبت به عادت های سوء انسانی تذکر داد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم اسلامی رضوی، حجت الاسلام محسن یوسفی سخنران هیئت میثاق با ولایت دانشگاه رضوی در جمع طلاب و دانشجویان گفت: صحابی ائمه اطهار بهترین الگو و راه وصول معارف الهی نسبت به ما هستند.

وی افزود: یکی از این صحابه جندب بن عبدلله یار امام صادق علیه السلام است. حضرت به جندب فرمود: کسی که در راه قضای حاجت بندگان خدا سعی می کند مانند کسی است که در حال سعی بین صفا و مروه است.

وی در ادامه گفت: دنیای امروز دنیایی است که از منیت ها خسته شده و به همین دلیل متفکرین توصیه به دیگر انگاری و شادکردن دیگران می کنند.

حجت الاسلام یوسفی گفت: آنچه از کلام معصوم برداشت می شود این است که باید از خود بیرون بیاییم و به فکر دیگران باشیم یعنی آرامش دیگران، خوشی و پیشرفت آنها برای ما مهم و قابل توجه باشد.

 وی افزود: اگر کسی به فکر دیگران و دنبال آسایش و آرامش آنها باشد به مقامی می رسد که ائمه داشتند و فکر و ذکرشان مردم بود.

نمونه های این بیان را ما در دفاع مقدس دیدیم که چگونه از خانه و زندگی و زن و بچه خود گذشتند تا خانواده های ما در آرامش باشند.

سخنران هیئت میثاق با ولایت در پایان گفت: قریب به مضمون حضرت در مورد منیت ها و خلقیات شخصی اینطور فرمود که  مراقب عادت های سوء خود باشید که اگر آنها رشد کنند ممکن در آینده به آفاتی تبدیل شوند که دیگران را هم تحت الشعاع قرار می دهد.

سازندگان:
منبع:
روابط عمومی
افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید