حجت الاسلام دکتر فرازی نیا مطرح کرد:
۱۴۰۱-۰۲-۲۹

از اهمیت زیارت تا تکریم و اقتدا

حجت الاسلام فرازی نیا با اشاره به اهمیت زیارت اهل بیت و فرزندان ایشان، از ضرورت تکریم آنان به حکم قرآن سخن گفت و بر اقتدا به ایشان و شروط آن تاکید کرد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم اسلامی رضوی، حجت الاسلام والمسلمین دکتر فرازی نیا، مدیر ارتباطات حوزوی تولیت محترم آستان قدس رضوی در جلسه اخلاق طلاب، دانشجویان و کارمندان دانشگاه رضوی با اشاره به سالروز شهادت حضرت حمزه و وفات حضرت عبدالعظیم حسنی علیهما السلام، بیان داشت: تکریم امام زادگان یک امر معرفتی سیاسی و اجتماعی است.

وی افزود: مودت ذی القربی در روایات مورد تاکید است فرموده است در حیات و ممات من به زیارت من و فرزندان من بیاید. اصل زیارت مورد تاکید است در وصیت حضرت علی(ع) آمده« للّه اللّه فی ذریّة نبیّکم » در وصیت حضرت زهرا(س) است می فرماید سلام من را تا صبح قیامت به فرزندانم برسان!

وی افزود: اکثر قریب به اتفاق آنها مجاهد بودند یا نظامی یا دینی واشاعه دهنده فرهنگ اهل بیت(ع) که به حکم آیه قرآن و فرمایشات معصومین تکریم ایشان لازم است.

وی ادامه داد: ثمره این تکریم اقتدا به ایشان است شروط اقتدا چیست؟ نیت، دوام نیت، عدم فاصله و مانع، اقتدا با این چهار رکن لوازمی دارد و لوازم آن معرفت است.

حجت الاسلام فرازی نیا بیان داشت: حضرت عبدالعظیم حسنی از نسل امام حسن(ع) است و پنج معصوم را درک کرده و ۱۲۰ حدیث از سه امام آخر و از امام هادی(ع) دستورالعمل هایی دارد که نقل کرده است.

وی افزود: عبدالعظیم خدمت امام نشست عرض کرد اجازه بدهید افکار و اعتقادات خود را ارائه کنم، بیان کرد و مورد تایید قرار گرفت، شما حقیقتا از دوستان و موالیان من هستید!

مدیر ارتباطات حوزوی تولیت آستان قدس رضوی بیان داشت: ایشان شخصیت بزرگواری هستند زائر حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) شدی، گوئی به زیارت امام حسین علیه السلام نائل شدی! خوشا به حال کسانی که قدر زیارت آل الله را دانستند.

وی در ادامه گفت: بحث تبلیغ و ترویج که آقا به عهده ما گذاشتند  همان جهاد تبیین است وظیفه داریم حقایق را بیان کنیم و آنچه دشمن در پی تحریف و فراموشی آن است آشکارا بیان کنیم.

حجت الاسلام فرازی نیا در بخش دیگر از سخنان خود به جایگاه  حضرت حمزه اشاره کرد و گفت: نخستین شان نزول ها درباره ایشان بوده و پیامبر اسلام افتخار می کند که حمزه عموی ایشان است.

وی افزود: امام سجاد(ع) در کنار قبر حضرت حمزه خانه و مسجد می سازد که نشان از اهمیت خاک مقبره حضرت دارد! بعد از جنگ احد یاد و نام ایشان خیلی گرامی داشته نشد! فرمود عموجانم حمزه گریه کننده ای ندارد و مردم از شهدای خودشان فراموش کرده و به مجلس حضرت آمدند.

وی ادامه داد: فردای قیامت همه خلق الله پیاده اند اما چهارنفره سواره و پرچم به دست هستند که آن افراد پیامبر اکرم(ص) امیرالمومنان علی(ع)، جعفر طیار و حمزه سیدالشهداء علیهما السلام هستند.

دکتر فرازی نیا در پایان با تناسب بیان اسم جعفر طیار گفت: نماز جناب جعفر طیار اکسیر است جناب جعفر طیار خلوتش از جلوتش بهتر بوده که بحث ولایت پذیری او مطرح است.

سازندگان:
منبع:
روابط عمومی
افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید