معاون فرهنگی دانشگاه رضوی؛
۱۴۰۱-۰۲-۲۹

60 دوره معرفت افزایی و مهارت آموزی در دوره کرونا برگزار شد

حجت الاسلام دکتر فقیه در جمع طلاب و دانشجویان دانشگاه رضوی از برنامه های معاونت فرهنگی سخن گفت و به برگزاری 60 دوره معرفت افزایی و مهارت آموزی به صورت مجازی در دوره کرونا اشاره کرد.

به ‌گزارش روابط‌عمومی دانشگاه علوم اسلامی رضوی نخستین نشست معاونت فرهنگی دانشگاه رضوی در سال و قرن جدید با طلاب و دانشجویان در مسجد میرزا جعفر واقع در ساختمان شماره یک برگزار شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر فقیه اسفندیاری،  معاون فرهنگی دانشگاه رضوی با حمد و ثنای الهی به ‌خاطر حضور و تحصیل در این فضای نورانی وقدردانی این نعمت بزرگ و یاد کردن از امام ‌خمینی و شهدای گرانقدر انقلاب به ویژه شهدای دانشگاه علوم اسلامی رضوی سخن خویش را آغاز کرد.

وی به مباحثی همچون معضلات و دغدغه‌های آموزش مجازی در دوران کرونا و نیز اسکان دانشجویان پرداخت و گفت: با توجه به شرایط آموزش مجازی و همچنین حضوری شدن دانشگاه‌ها، اکثر مراکز دانشگاهی با مشکلات زیادی مثل عدم توانایی در تامین مالی و فضای دانشگاه روبه‌ رو شدند.

 وی افزود: دانشگاه رضوی با توجه به پتانسیل خود به ‌سرعت امکانات و فضا را فراهم کرد و توانست به ‌نحو احسن از این مشکلات عبور کند.

دکتر فقیه در ادامه از اقدامات و فعالیت‌های معاونت فرهنگی در دوران کرونا نظیر کارگاه‌ها، دروس اخلاق و غیره سخن گفت.

وی شرکت در دوره‌ها و کارگاه‌هایی مرکز مهارت افزایی دانشگاه را مفید فایده دانست دروس اخلاق دانشگاه را برای طلاب و کارکنان امری لازم و ضروری خواند.
معاون فرهنگی دانشگاه رضوی در بخشی دیگر از سخنان خود از برنامه‌های فرهنگی تفریحی این معاونت نظیر استخر، سالن‌های فوتبال والیبال و ورزش‌های دیگر و اردوهایی که در آینده برگزار خواهد شد، اشاره کرد و از برگزاری دوره‌ها و کارگاه‌های تخصصی و فوق‌تخصصی در زمینه‌های مختلف از جمله تبلیغ، اخلاق، مهدویت و دیگر موضوعات، با وجود برگزاری 60 دوره تاکنون خبر داد.

حجت الاسلام والمسلمین فقیه پیرامون نحوه تغییر شورای صنفی به شورای طلاب و دانشجویان سخن گفت و تشکیل انجمن‌های دانشجویی و تشکلات دانشجویی در دانشگاه را یک نیازخواند که به پویایی دانشجویان و فعال بودن و فعالیت در دانشگاه کمک می‌کند و از سوی دیگر سبب ارتباط نیک میان دانشگاه و طلاب و دانشجویان می شود.

دکتر فقیه پیرامون اسکان مشهدی‌ها در دانشگاه گفت: در حال پیگیری و انجام تمهیدات لازم برای تخصیص یک سالن مخصوص مشهدی هایی که توان رفت و آمد روزانه به منزل و یا امکان تحصیل در خانه را ندارند، هستیم.

وی افزود: تشخیص این اولولیت ها به عهده شواریی متشکل از معاونت آموزشی، حراست و پشتیبانی و همچنین معاونت فرهنگی است تا بتوانند مشکلات دانشجویان مشهدی را رفع و رجوع کنند.

گفتنی است در پایان معاون فرهنگی دانشگاه به سوالات دانشجویان پاسخ داد.

سازندگان:
منبع:
روابط عمومی
افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید