رییس دانشگاه رضوی در واکنش به شهادت روحانی جهادی؛
۱۴۰۱-۰۱-۱۷

این جنایت از سوی منحرفان وابسته به استکبار جهانی صورت گرفت

حجت الاسلام دکتر خیاط در نخستین جلسه سال با استادان و کارکنان دانشگاه ضمن تسلیت ضایعه دردناک شهادت حجت الاسلام اصلانی، این جنایت و هتک حرمت حریم رضوی را محکوم و خواستار اقدامات پیشگیرانه در این زمینه شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم اسلامی رضوی حجت الاسلام والمسلمین دکتر علی خیاط، رییس دانشگاه در نخستین جلسه سال وقرن جدید با کارکنان واستادان این نهاد علمی ضمن تبریک سال نو و حلول ماه مبارک رمضان، ضایعه شهادت یکی از روحانیون فعال در امور اجتماعی در حاشیه مشهد مقدس را تسلیت گفت.

وی این جنایت را از سوی منحرفان وابسته به استکبار جهانی دانست و گفت: آنچه محرز است هوشیاری مردم در این مقطع و نیز عدم تحلیل‌های مغرضانه و عدم ایجاد فضاهای اختلاف افکن  چه قومی و مذهبی باید مورد توجه مردم عزیزمان واقع شود.

وی ضمن محکوم کردن این جسارت به حریم ملکوتی ثامن الحجج علی بن موسی الرضا علیه السلام از مسئولین محترم خواست که با اقدامات پیشگیرانه در این محیط قدسی از پیش آمد اتفاقات مشابه جلوگیری کنند.

رییس دانشگاه رضوی در ادامه پیرامون ماه مبارک رمضان گفت: برای اینکه مهمانی جهت دار باشد باید برنامه ریزی شود میزبان این مهمانی بزرگ خالق هستی است که کرامت او در اوج است و نکته ای که باید مورد توجه قرار گیرد مهمانی همگانی در مقیاس پهنه کره زمین است و این دعوت از زبان پیامبر خدا صورت پذیرفته که زمان و فرصت بهره جستن از این ضیافت یک ماه است.

وی ادامه داد: در این ضیافت چهار هدیه برای مهمانان در نظر گرفته شده است که نخستین آن نفس کشیدن در این ماه است که  با وجود اینکه این کار کاری غیر ارادی است اما ثواب تسبیح برای آن نوشته می شود. دوم آنکه خواب شما عبادت است سوم عملتان مورد قبول و خداوند ضمانت می کند و در نهایت اینکه دعایتان هم مستجاب است.

حجت الاسلام والمسلمین دکتر خیاط بیان داشت: از جمله اعمال این ماه و افضل اعمال این ماه ترک گناه است البته شرط همه اینها این است که وارد این ضیافت بشویم به طوری که بعضی خودشان را از ماه رجب آماده می کنند تا وارد این ضیافت شوند.

وی در ادامه با تبریک آغاز سال و قرن جدید گفت: آغاز این سال با حلول ماه مبارک رمضان همراه شده است که آغازی ارزشمند خواهد بود.

رئیس دانشگاه با برشمردن کارهای اساسی که دانشگاه در سال 1400 انجام داد گفت: سال گذشته دانشگاه وارد پیچ تاریخی خود شد و به نوعی وارد دوره جدیدی از حیات خود شده است ما وارد دهه چهارم حیات دانشگاه می شویم که نیازمند یک بازنگری در کار دانشگاه دارد.

وی با برشمردن فعالیت دانشگاه در تدوین برنامه ده ساله خود ادامه داد: برنامه راهبردی دانشگاه به عنوان چراغ راه دانشگاه دیده شده و  تا ده سال آینده مسیر راه دانشگاه را مشخص کرده است و بعد از تصویب در هیئت امنا در سایت دانشگاه بارگذاری خواهد شد.

وی افزود: این برنامه برای اجرایی شدن چند برش در قالب طرح های سه ساله خورده و بحمدالله  چون این برنامه خوب تدوین شده بود بدون کمترین اصلاحی مورد تصویب قرار گرفت که از همه دست اندرکاران صمیمانه تشکر می شود.

وی ادامه داد: برای اینکه این برنامه سه ساله موفق باشد باید سی درصد آن در سال جاری محقق شود و باید همه تلاش کنیم که هر بخشی برنامه عملیاتی خود را در یک ماهه آینده  مشخص کند.

حجت الاسلام والمسلمین دکتر خیاط بیان داشت: از جمله برنامه های سال گذشته در حوزه فرهنگ برگزاری دوره های مختلف معرفتی و تبلیغی و سلامت و غیره بود که با وجود تعطیلی دانشگاه صورت گرفت.

وی افزود: در حوزه اداری مالی نیز حسابرسی دانشگاه با نمره مقبول مورد پذیرش قرار گرفت همچنین  در حوزه فناوری اطلاعات نیز تلاش های خوبی شد که به رغم مضیقه های مالی، پیشنهاد های خوبی در سال پیش رو شده است.

وی با برشمردن فعالیت های دانشگاه در حوزه پژوهشی به برگزاری  ۱۹ کرسی ترویجی،  ارتقای نشریات در آی اس سی و نیز اخذ مجوز برای نشریات جدید اشاره کرد وراه اندازی سامانه ساعد جهت ساماندهی فعالیتهای پژوهشی اعضای هیئت علمی اشاره کرد.

وی ادامه داد: همکاری با بخش های مختلف در خارج از دانشگاه در آستان قدس و غیر آن، کسب هفده مقام پژوهشی و ۲۳ مقام توسط دانش آموختگان، ارتقای کتابخانه و شرکت در چند نمایشگاه مجازی از دیگر فعالیتهای حوزه پژوهش در سال 1400 بود.

رییس  دانشگاه رضوی در حوزه آموزش نیز به آموزش مجازی و بازنگری در سرفصلهای آموزشی؛ راه اندازی رشته های جدید و اقدامات مختلف در جهت بهبود عملکردهای دانشگاه اشاره کرد و گفت: نکته قابل توجه در سال گذشته صدور بخشنامه از طرف تولیت معزز آستان قدس رضوی مبنی بر استفاده از فارغ‌التحصیلان دانشگاه علوم اسلامی رضوی در حوزه علمی در آستان قدس رضوی بود رئیس دانشگاه ابراز امیدواری کرد انشا الله در حوزه اجرایی نیز بتوانیم این بخشنامه را تسری بدهیم.

وی در ادامه به یکی از اقدامات که در سال آینده باید مورد توجه قرار گیرد در زمینه وقف اشاره کرد و گفت: وقف بر امور علمی نیز باید مورد تأکید همه نیروهای دانشگاه باشد  تا بتوانیم منابع پایداری برای  دانشگاه داشته باشیم که هم بار اداره دانشگاه بر دوش دانشجویان قرار نگیرد و هم بیش از این بر آستان قدس رضوی بار نشود. بنابراین خوب و مبارک است همه در ستادی که به همین منظور تشکیل شده فعال باشند.

دکتر خیاط در پایان گفت: در سال جدید دانشگاه در راستای حضوری شدن گام برداشته است ان شاءالله این موضوع بتواند نشاط علمی دانشگاه را مانند گذشته بازگرداند.

منبع:
روابط عمومی
افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید