عضو هیئت علمی دانشگاه علوم اسلامی رضوی؛
۱۴۰۰-۱۲-۲۱

ورود به پادگان حضرت ولی‌عصر(عج)با وجود تمام شیرینی‌ها، خطرات خاص خود را دارد

حجت الاسلام والمسلمین دکتر حق پناه، حوزه را پادگان حضرت ولی عصر دانشت که در ضمن شیرینی ها دارای خطرات خاص خود بوده و جلوداران آن بزرگانی همچون شیخ طوسی، مرحوم کلینی و دیگر علما و فضلای شیعه بوده اند.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم اسلامی رضوی، حجت الاسلام و المسلمین دکتر رضا حق پناه، استاد حوزه و دانشگاه و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم اسلامی رضوی در گفت و گو با پایگاه خبری حوزه علمیه خراسان با تاکید بر اینکه آموختن احکام الهی و آموزش آن به دیگران از جمله وظایف انبیاء و بزرگان دین بوده است، گفت: فردی که وارد حوزه علمیه می‌شود، باید بداند، که در انتهای صفی ایستاده است، که جلوداران او افرادی نظیر شیخ طوسی، مرحوم کلینی و اسوه‌های ما در طول تاریخ بوده‌اند.

وی اضافه کرد: طلبه باید همانند گذشتگان و اسلاف صالح، بتواند علاوه بر حفظ کردن راه مقدس و نورانی طلبگی، فرهنگ و معارف اهل‌بیت(ع) را بیاموزد و نیز آن را به دیگران منتقل کند، که این کار نیاز به خلوص بالایی دارد.

استاد حوزه علمیه خراسان با تصریح بر اینکه، افرادی که وارد حوزه علمیه می‌شوند، از جانب خدا و امام زمان(عج) گزینش می‌شوند، افزود: مسیر طلبگی ورود به پادگان حضرت ولی‌عصر(عج) می‌باشد، و طلبه‌ای که در این مسیر نورانی قدم برمی‌دارد، باید بداند که این راه، با وجود تمام شیرینی‌ها، خطرات خاص خود را دارد، اما همین مشکلات باعث هموار شدن این مسیر خواهد بود.

وی با بیان اینکه سالم‌ترین راه برای جوانان قدم برداشتن در مسیر اهل‌بیت(ع) و آشنایی با این فرهنگ است، عنوان کرد: افرادی که با جوانان ارتباط دارند، اگر آنها را توصیه و تشویق به حوزه کنند، قطعا در اجر و ثواب طلبه شریک خواهند بود، زیرا عرف، شرع مقدس و آیات و روایات توصیه به پیمودن این مسیر کرده‌اند.

حجت‌الاسلام و المسلمین حق‌پناه در پایان با اشاره به حدیثی از رسول اکرم(ص) "مِدادُ الْعُلَماءِ افْضَلُ مِنْ دِماءِ الشُّهَداء" خاطرنشان کرد: کسی که وارد پادگان امام زمان(عج) می‌شود، باید این مسیر را با انگیزه کافی و سالم انتخاب کند، و ملامت دیگران روی او تاثیر نگذارد و بداند که سلاح او در این مسیر چیزی جزء قلم، کتاب و تفکر نخواهد بود.

منبع:
روابط عمومی
افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید