معاون پژوهش حوزه علمیه قم:
۱۴۰۰-۱۱-۰۵

شکل گیری ذهنیت و نظام اندیشه اسلامی ثمره تلفیق علوم در دانشگاه رضوی است

حجت الاسلام مقیمی حاجی تاکید بر اصالت حوزوی و تلفیق با علوم آکادمیک را در دانشگاه رضوی سبب شکل گیری ذهنیت و نظام جامع اندیشه اسلامی دانست.

حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم مقیمی حاجی، معاون پژوهش حوزه علمیه قم در گفت و گو با روابط عمومی دانشگاه علوم اسلامی رضوی بیان داشت: در بحث دانشگاهی،  علوم اسلامی  رضوی از دانشگاه های  باسابقه و دارای فعالیت در رشته های مختلف است که در جایگاه خود زحمات فراوانی را مسئولین گذشته و حال  برای بالندگی آن کشیده اند.

وی افزود:  یکی از نقاط قوتی که می تواند در این امر  مورد توجه  قرار بگیرد، این است که تاکید برخواندن دروس حوزوی دارند  در کنار آن برخی از دروس و واحدهای دانشگاهی را هم برای  دانشجویان می خوانند و بر این امر تاکید دارد.

معاون پژوهش حوزه علمیه قم بیان داشت:  تلفیق این دو در کنار هم و تاکید بر علوم پایه حوزوی می تواند در شکل گیری ذهنیت اسلامی و نظام اندیشه اسلامی در ذهن طلاب موثر باشد،  اگر با یک نظام جامع اندیشه  اسلامی  وارد دیگر مباحث و علوم شوند این می تواند بسیار راهگشا باشد  و مانع آسیب های احتمالی شود.

وی افزود: مادامی که این دو امر در کنار هم هستند، علوم حوزوی تضعیف نشود، و دروس آکادمیک لازم هم به اندازه شایسته و بایسته، خوانده شود، این وضعیت مطلوب می تواند ادامه و ارتقاء پیدا کند.

حجت الاسلام مقیمی حاجی گفت: بنابراین بودن این دو مورد در کنار هم و ارتقاء این دو و تحفض بر آن می تواند به شروع این فرآیند در دانشگاه کمک کند  و این امر  را ارتقاء می دهد و انشالله این مسیر را بتواند همانند گذشته به وضعیت مطلوب ادامه دهد.

وی افزود: از جریان ماهیت حوزوی دانشگاه اطلاع داریم که بر این موضوع تاکید دارند و در سنوات اخیر هم سعی داشتند این بخش را تقویت کنند که همانند آن دروسی که در حوزه علمیه مشهد تدریس می شود ارائه و ادامه دهد.

وی در پایان گفت: بنابراین تاکید بر این دو بال در کنار هم می تواند به بالندگی این مرکز علمی کمک کند، که امیدواریم انشالله موفق و موید باشند و در این مسیر طلاب و فرهیختگان بیشتری را به جامعه عرضه کنند.

سازندگان:
منبع:
روابط عمومی
افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید