رییس دانشگاه آزاد اسلامی قم:
۱۴۰۰-۱۱-۰۲

نور دانشگاه رضوی باید همه را احاطه کند

حجت الاسلام خیری با اشاره موفقیت های دانشگاه رضوی، جایگاه آن را در مقام پشتیبانی از دیگر دانشگاه ها دانست به صورتی که نور آن همه را احاطه کند.

حجت الاسلام والمسلمین خیری، رییس دانشگاه آزاد اسلامی استان قم در گفت و گو با خبرنگار روابط عمومی دانشگاه علوم اسلامی رضوی بیان داشت: دانشگاه علوم اسلامی رضوی وابسته به آستان قدس، طبیعتا به اندازه ای که آستان قدس برای ما و امت اسلامی و به صورت خاص برای ایران، ارزش دارد، دانشگاه نیز باید از یک سری امتیازاتی برخوردار باشد و ممتاز باشد.

وی افزود: از لحاظ اینکه دانشگاهی در این مجموعه تاسیس شده، مبارک است و قطعا هم موفق بوده است، کارهایی که انجام شده است این را نشان می دهد. منتهی با توجه به اینکه هویت امام رضایی و شیعی دارد باید از ظرفیت خود بهتر استفاده کنند.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی قم گفت: اینکه افراد بیایند و در این فضا تنفس کنند، در واقع هویت آنها به این مجموعه امام رضایی تعلق بگیرد، این خیلی هویت ساز ودر شخصیت افراد بسیار موثر است،  اما به نظرم می رسد که بیش از این جای کار دارد.

وی افزود: طبیعی است که در بحث سیاست گذاری اصلی، یک بخش اساسی آن این باشد که مسائل خود آستان قدس رضوی و امور مربوط به ائمه و امام زادگان در کشور، در اینجا به گونه ای پشتیبانی شود، ما در حوزه هایی که مرتبط با ائمه است مسئله کم نداریم،  مرتبط با زیارت است،  بالاخره میلیونها نفر زیارت می کنند قم سالی ۲۵ میلیون زائر، اینجا قطعا اگر دو برابر نباشد کمتر نیست، خیلی بیشتر است، برای همین دائم باید رصد کنند که چه کاری انجام دهند.

حجت الاسلام خیری ادامه  داد: یعنی باید اینجا افکار سنجی قوی داشته باشد، افکار سنجی هم در مورد خودشان، هم زوار، هم مخاطب شناسی، علوم مرتبط با ارتباطات، جامعه شناسی، روان شناسی و غیره، این موارد هم باید بین رشته تولید شود، مثلا رشته روانشناسی زیارت تاسیس شده یا نشده است؟ ، جامعه شناسی زیارت داریم یا نداریم؟

وی افزود: افرادی هم که برای فعالیت ذز اینجا جذب می کنیم باید در راستای نیازهای خود باشد و به کار بگیریم و امنیت شغلی آنها تامین و تضمین شود! به نظر من اینجا، جای کار زیادی دارد  مضاف بر اینکه اگر برای اینگونه موارد اتفاق بیفتد فقط برای ایرانی ها نیست برای اماکن  متبرکه عراق و سوریه و مابقی کشورها نیز هست.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی قم بیان داشت: یعنی رویکرد بین المللی با تمرکز، بر اینکه اولا معارف رضوی را می خواهیم،  و دوم اینکه موضوع زیارت و  بهره برداری از این امکان مد نظر قرار دارد .فعلا در در کنار دانشگاههای دیگراست  که البته موفق بوده است و غیر از این هم انتظار نیست اما در حد جایگاهی که باید هنوز نیست.

وی افزود: دانشگاهی که رضوی و دارای علوم اسلامی است، طبیعتا باید موفق باشد، حقوق دارد علوم قرآن و حدیث دارد موفق است خب این به نظرم دور از انتظار نیست اما آیا دانشگاه رضوی این است و اینگونه باید باشد یا خیر؟ باید در واقع مساله شناسی کند از این ظرفیت آستان قدس  بالاخره هم به لحاظ امکانات اقتصادی توان آن است هم به لحاظ اقبال عمومی، نیازهای مشاغل مرتبط وجود دارد و باید پشتیبان دانشگاه های دیگر باشد یعنی به نظر من تعاملات آن با دانشگاه های دیگر باید خیلی افزایش پیدا کند.

حجت الاسلام خیری در ادامه گفت: دانشگاه علوم اسلامی رضوی باید از دانشگاه های دیگر دستگیری کند، یک جزیره ای در کنار جزایر دیگر نباشد، یک ستاره در کنار ستاره ها نباشد، باید نور آن، همه را احاطه کند، سیاره های دیگر را نیز نورانی کند. به نظر من آن چیزی که باید نیست و جای کار دارد، به خصوص که بنیاد پژوهش ها را در اینجا دارید باید دست به دست هم بدهند و جدای ازهم نباشند. بلکه یک مجموعه وسیع آموزشی، پژوهشی با رویکردی که گفتیم باشد یا مثلا در بحث علوم انسانی یک بخش آن در اینجا حل می شود.

سازندگان:
منبع:
روابط عمومی
افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید