۱۳۹۸-۰۲-۲۸

سلسله جلسات آموزش تفسیر قرآن در دانشگاه علوم اسلامی رضوی آغاز شد

با حضور حجت‌الاسلام و‌المسلمین قرائتی سلسله جلسات آموزش تفسیرقرآن کریم در دانشگاه علوم اسلامی رضوی ویژه ماه مبارک رمضان آغاز شد.
به گزارش آستان نیوز، امروز قبل از ظهر با حضور اساتید و دانشجویان حوزه و دانشگاه علوم اسلامی رضوی سلسله جلسات آموزش تفسیر قرآن کریم در سالن آمفی‌تئاتر دانشگاه رضوی آغاز به کار کرد.
طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته این جلسات در روزهای پنج‌شنبه و جمعه ساعت 10 صبح برگزار می‌شود و در هر جلسه پس از بیانات حجت‌الاسلام قرائتی، طلاب جهت ارائه تفسیر در جایگاه حاضر شده و به ایراد سخنرانی و تدریس می‌پردازند و در ادامه حجت‌الاسلام قرائتی نکات آموزشی را بیان می‌کند.
در ابتدای نشست امروز حجت‌الاسلام و المسلمین سید حسن وحدتی‌شبیری به ایراد سخنرانی پرداخت و با اشاره به اینکه اخلاص در عمل باعث ماندگاری اعمال انسان می‌شود، عنوان کرد: اگر ما در کسب علم و تدریس «اخلاق و خلوص نیت در عمل» داشته باشیم یقینا خدای متعال به ما حکمت را عطا خواهد کرد، چون حکمت در سایه اخلاص و جهاد حاصل می‌شود.
رئیس دانشگاه علوم اسلامی رضوی در این نشست با اشاره به دستاوردهای با ارزش حجت‌الاسلام و‌المسلمین قرائتی ابراز کرد: طلاب علوم دینی با تاسی به اهل بیت(ع) باید طبیب دوار باشند و در راستای خلأهای فرهنگی جامعه گام بردارند، حجت‌الاسلام قرائتی نیز در عمر بابرکت خویش پیوسته در ستاد اقامه نماز، نهضت سواد‌آموزی و‌... به دنبال همین مهم بوده است.
در بخش بعدی این نشست حجت‌الاسلام و‌المسلمین محسن قرائتی با اشاره به اینکه قرآن کریم ذکر و نور است و هر کس با آن مخالفت کند یقینا نابود خواهد شد گفت: در این کتاب آسمانی آیات متعددی در مورد حقوق انسان‌ها، مباحث سیاسی، طبابت، مهندسی و... بیان شده که فقط باید آن‌ها را استخراج و تفسیر کرد.
وی افزود: متأسفانه برخی در مباحث تفسیری خود را گرفتار مسائل فرعی می‎کنند، مباحثی که دردی از مشکلات جوامع بشری را حل و فصل نمی‌کند.
این مفسر قرآن کریم تأکید کرد: در تحصیل علم باید قدر زمان را دانست و پنجشنبه و جمعه را بیهوده تعطیل نکرد، اگر ما برای همین روزهای تعطیلی برنامه علمی داشته باشیم یقینا کمتر از دو سال ارزش آن را خواهیم دید.
وی افزود: طلبه و دانشجوی موفق کسی است که خود را محدود به قالب‌های دانشگاه و حوزه نمی‎کند و پیوسته به دنبال تحصیل است.
گفتنی است حجت‌الاسلام والمسلمین محسن قرائتی در بخش پایانی جلسه ضمن تفسیر آیه 35 نساء برخی از لطایف تفسیری را معرفی کرد.
افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید