۱۳۹۸-۰۱-۲۱

کتاب فرهنگ مصرف در آموزه های رضوی ؛ نگاهی متفاوت به مصرف از نظر قرآن و سنت

تازه ترین اثر منتشره مرکز پژوهش دانشگاه با عنوان «فرهنگ مصرف در آموزه هاي رضوي» به قلم دکتر جواد ایروانی منتشر شد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم اسلامی رضوی این کتاب که به اصول و ضوابط مصرف بر اساس دیدگاه امام هشتم می پردازد در 152 صفحه توسط مرکز پژوهش دانشگاه علوم اسلامی  به چاپ رسید.

این گزارش حاکی از این است که این کتاب دارای دو فصل اصلی می باشد فصل اول کتاب با عنوان اصول مصرف ، هفت اصل مصرف را به تفضیل نام برده و شرح می دهد در فصل دوم کتاب مصارف اصلی و ضوابط آن بررسی شده است تغذیه ، پوشاک ، آرایش و زیبایی و مصارف تفریحی از جمله مصارفی است که مصنف در کتاب به آن پرداخته است.

مرکز پژوهش دانشگاه علوم اسلامی رضوی به عنوان ناشر این کتاب در مقدمه چنین ذکر است که با توجه به سخنان مقام معظم رهبری اهمیت مصرف برجسته می باشد و نبایست از این مهم در سنت و سیره رضوی غفلت نمود.

شایان ذکر است در این کتاب به اصول و ضوابط مصرف ، اصل تعادل و معیار های آن در مصرف آثار مثبت اعتدال و میانه روی در مصرف پرداخته شده است همچنین مساله شان و ارتباط آن با مصرف ، رابطه ساده زیستی و رفاه اقتصادی و توجه به مصارف اصلی و مدیریت آن از دیگر موضوعاتی است که در کتاب فرهنگ مصرف به آن اشاره شده است.

دکتر جواد ایروانی دانشیار دانشگاه علوم اسلامی رضوی می باشد  وی همچنین از فارغ التحصیلان این دانشگاه است که از مقطع کارشناسی در رشته علوم قرآن و حدیث در این دانشگاه تحصیل نموده است.این عضو ملی نخبگان می قبل از این  26 کتاب دیگر نیز در زمینه های مختلف رشته علوم قرآنی و حدیث به رشته تحریر در آورده است.
منبع:
اخبار و اعلانات
افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید