سید ابوالقاسم نقیبی گفت: حوزههای علمیه خروجیهای دانشگاههای حوزوی را به عنوان یک فرد طلبه پذیرا باشند و جهت تحقق این امر مهم معیارهای مرتبط با محتویات آموزشی، فرهنگی و دینی حوزه علمیه نیاز است رعایت شود تا انشاءالله تفاهمنامه مشترک موثر و تعامل میان دانشگاههای حوزوی رونق یابد.
۱۳۹۶-۱۰-۰۷
معاون آموزشی مدرسه عالی شهید مطهری: حوزه های علمیه خروجی دانشگاه های حوزوی را به عنوان طلبه بپذیرند
به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم اسلامی رضوی، سید ابوالقاسم نقیبی ظهر امروز درنشست هم اندیشی معاونان آموزشی دانشگاههای حوزوی کشور که در دانشگاه علوم اسلامی رضوی برگزار شد، گفت: مدرسه عالی شهید مطهری در حال حاضر دارای هزار دانشجو و 240 استاد کارآزموده است و تاکنون14 هزار دانشجو از این مجموعه فارغ التحصیل شده اند.
وی افزود: براساس اساسنامه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری یک دوره پیش آموزش عالی تحت عنوان دوره مقدماتی علوم دینی در اساسنامه تعیین و در همین راستا دبیرستانهای علوم معارف اسلامی تاسیس شده و در حال حاضر مدرسه عالی شهید مطهری از 5 هزار دانشآموز و 10هزار فارغ التحصیل برخوردار است و انبوه دانشجویانی که در دانشگاههای حوزوی مشغول به تحصیل هستند دانشآموزختگان دبیرستان های علوم معارف اسلامی هستند.
معاونت آموزشی مدرسه عالی شهید مطهری با بیان این که مناسبات درونی دانشگاه، مناسبات با وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و مناسبات حوزه علمیه را 3 جهت مباحث دانشگاههای حوزوی کشور هستند اظهارکرد: تحقق مناسبات درونی دانشگاه نیازمند یک تفاهمنامه چندجانبه مشترک است که در همین راستا دانشگاههای حوزوی میتوانند جهت تعامل بیشتر اقداماتی از قبیل انتقال دانشجو، پذیرش دانشجوی میهمان، تبادل اساتید، برگزاری یا شرکت در المپیاد مشترک علمی، برگزاری دورههای آموزشی برای ارتقاء سطح سواد علمی و عملی اساتید، نشست ها و کرسیهای پژوهشی مشترک، فعالیت های فرهنگی همچون اردوهای دانشجویی را انجام دهند.
نقیبی درخصوص مناسبات وزارت علوم خاطرنشان کرد: ابتدا باید امور اجرایی وزارت علوم توسط اشخاصی شناسایی و جهت رفع چالشها و موانع اقداماتی انجام شود، سپس نظارت بر دانشگاهها صورت گیرد و پساز آن جذب دوگانه دانشجویی یعنی هم دانشجویان دانشگاههای حوزوی و هم دانشگاههای غیرحوزوی مورد توجه قرار بدهند تا انشاءالله شاهد پیشرفت علمی دانشگاهها باشیم.
وی در پایان سخنان خود به مناسبات حوزه علمیه اشاره وابراز کرد: حوزههای علمیه خروجیهای دانشگاههای حوزوی را به عنوان یک فرد طلبه پذیرا باشند و جهت تحقق این امر مهم معیارهای مرتبط با محتویات آموزشی، فرهنگی و دینی حوزه علمیه نیاز است رعایت شود تا انشاءالله تفاهمنامه مشترک موثر و تعامل میان دانشگاههای حوزوی رونق یابد.
وی افزود: براساس اساسنامه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری یک دوره پیش آموزش عالی تحت عنوان دوره مقدماتی علوم دینی در اساسنامه تعیین و در همین راستا دبیرستانهای علوم معارف اسلامی تاسیس شده و در حال حاضر مدرسه عالی شهید مطهری از 5 هزار دانشآموز و 10هزار فارغ التحصیل برخوردار است و انبوه دانشجویانی که در دانشگاههای حوزوی مشغول به تحصیل هستند دانشآموزختگان دبیرستان های علوم معارف اسلامی هستند.
معاونت آموزشی مدرسه عالی شهید مطهری با بیان این که مناسبات درونی دانشگاه، مناسبات با وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و مناسبات حوزه علمیه را 3 جهت مباحث دانشگاههای حوزوی کشور هستند اظهارکرد: تحقق مناسبات درونی دانشگاه نیازمند یک تفاهمنامه چندجانبه مشترک است که در همین راستا دانشگاههای حوزوی میتوانند جهت تعامل بیشتر اقداماتی از قبیل انتقال دانشجو، پذیرش دانشجوی میهمان، تبادل اساتید، برگزاری یا شرکت در المپیاد مشترک علمی، برگزاری دورههای آموزشی برای ارتقاء سطح سواد علمی و عملی اساتید، نشست ها و کرسیهای پژوهشی مشترک، فعالیت های فرهنگی همچون اردوهای دانشجویی را انجام دهند.
نقیبی درخصوص مناسبات وزارت علوم خاطرنشان کرد: ابتدا باید امور اجرایی وزارت علوم توسط اشخاصی شناسایی و جهت رفع چالشها و موانع اقداماتی انجام شود، سپس نظارت بر دانشگاهها صورت گیرد و پساز آن جذب دوگانه دانشجویی یعنی هم دانشجویان دانشگاههای حوزوی و هم دانشگاههای غیرحوزوی مورد توجه قرار بدهند تا انشاءالله شاهد پیشرفت علمی دانشگاهها باشیم.
وی در پایان سخنان خود به مناسبات حوزه علمیه اشاره وابراز کرد: حوزههای علمیه خروجیهای دانشگاههای حوزوی را به عنوان یک فرد طلبه پذیرا باشند و جهت تحقق این امر مهم معیارهای مرتبط با محتویات آموزشی، فرهنگی و دینی حوزه علمیه نیاز است رعایت شود تا انشاءالله تفاهمنامه مشترک موثر و تعامل میان دانشگاههای حوزوی رونق یابد.
افزودن دیدگاه جدید: