در جلسه درس اخلاق دانشگاه علوم اسلامی رضوی مطرح شد:
۱۳۹۳-۰۹-۲۴

حجة الاسلام والمسلمین هاشمی نژاد: بالاترین سرمایه انسان خلوص است

جلسه درس اخلاق این هفته، به سخنرانی استاد حجت الاسلام و المسلمین سید حسین هاشمی نژاد در مسجد دانشگاه علوم اسلامی رضوی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه، حجت الاسلام و المسلمین هاشمی نژاد در این جلسه با اشاره به این که شیطان هر شخصی را متناسب با ویژگی هایش منحرف می کند، گفت: به عنوان مثال شیطان یک طلبه را از طریق ریاکاری منحرف می کند، که این ریاکاری خودش کی نوع شرک است.
استاد هاشمی نژاد تأکید کرد طلبه اگر اخلاص نداشته باشد به جایی نمی رسد و نمی تواند چراغ هدایت دیگران باشد وی ادامه داد راه درمان ریا اخلاص است.

این استاد اخلاق در ادامه با بیان ریا پوششی است برای ظاهر، روز قیامت را روزی عنوان کرد که ظاهر از بین می رود و باطن نمایان می شود. وی در ادامه با بیان دیگر ویژگی های ریاکاری، این عمل ناشایست را عامل ورشکستگی طلبه در روز قیامت دانست.

استاد حوزه دانشگاه راه درمان ریا را به دست آوردن دل خداوند دانست نه دل مردم. وی در ادامه عنوان کرد: ریاکار دست به این عمل می زند تا دل مردم را به دست آورد ولی غافل است که حتی دل های مردم هم به دست خداوند است. وی یکی از راه های درمان ریاکاری را گدایی ِ اخلاص از خداوند عنوان کرد.

حجت الاسلام والمسلمین سید حسین هاشمی نژاد، دانشجویان دانشگاه علوم اسلامی رضوی را در کنار دریای نور یعنی امام رضا(ع) عنوان کرد و گفت: شما طلاب و دانشجویان با استفاده از توفیقاتی که از این امام بزگروار به دست می آورید می توانید به رستگاری های عظیم برسید.
وی خطاب به طلاب و دانشجویان گفت هر کدام از شما می تواند یک ستاره درخشان شود به شرط اینکه از این حرم مطهر بهره ببرد و ادامه داد حیف است کسانی از صدها کلومتر دورتر از منبع فیض بهره ببرند و شما هیچ بهره ای نبرید.

دانشگاه علوم اسلامی رضوی به همت معاونت فرهنگی و دانشجویی، در راستای افزایش فضایل اخلاقی طلاب و دانشجویان، هر هفته اقدام به برگزاری سلسله جلسات درس اخلاق می کند.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید