۱۳۹۵-۰۹-۲۹

دروس معارف اسلامی بزرگ ترین دستاورد وحدت حوزه و دانشگاه است

حجت الاسلام والمسلمین ترابی عضو شورای نهاد رهبری دانشگاه های خراسان اظهارداشت:درس های معارف اسلامی در تمامی رشته های دانشگاهی وجود دارد و این دروس را می توان بزرگ ترین دستاورد وحدت حوزه و دانشگاه دانست.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه رضوی، حجت الاسلام ترابی عضوشورای نهاد رهبری در دانشگاه های خراسان شب گذشته درهمایش هم اندیشی وحدت حوزه و دانشگاه که در دانشگاه علوم اسلامی رضوی برگزارشد گفت:در طول سال های متمادین هم اندیشی های بسیاری بین حوزه ودانشگاه برقرار شده است که خوشبختانه همایش امسال را از بهترین آن ها میتوان دانست.
وی افزود:درحالی که درسال های گذشته دانشگاه ها وظیفه خود را به نسبتا توانسته اند اجرا نمایند اما خلاء حضور طلاب در دانشگاه ها احساس می شود.
مدرس حوزه و دانشگاه درخصوص دروس معارف دانشگاه ها اذعان داشت:دروس معارف درتمامی رشته های دانشگاهی وجود دارد و این دروس را می توان از دستاورد های مهم وحدت حوزه و دانشگاه دانست.
عضوشورای نهادرهبری دانشگاه های مشهد در خصوص حضور طلاب در دانشگاه های مشهد اذعان داشت:صدها تریبون برای حوزویان در دانشگاه ها وجود دارد اما متاسفانه حوزه ها نتوانسته اند نیروهای مورد نیاز دانشگاه ها را به خوبی تربیت نمایند.
حجت الاسلام والمسلمین ترابی در ادامه  به نیازهای جامعه درخصوص کمک های حوزویان در دانشگاه ها اشاره داشت و ابرازکرد:اکنون کودکانی که سال های گذشته در دورترین نقاط کشور به کمک های حوزویان نیاز داشتند در سطح دانشگاه های کشور هستندو اکنون هنگام تبلیغ درسطح دانشگاه ها است.

وی درپایان سخنان خود به علاقه مندی دانشجویان به مباحث دینی اشاره داشت و تصریح کرد:دردانشگاه ها دانشجوی فراری از مباحث دینی وجود ندارد و حوزه های علمیه های خراسان باید  آمادگی بیشتری جهت پاسخ به نیازهای دانشجویان داشته باشند.
افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید