۱۳۹۵-۰۷-۱۵

رئیس دانشگاه در مراسم آغاز سال تحصیلی: دانشگاه علوم اسلامی رضوی وارد مرحله پرش سوم خود شده است

رئیس دانشگاه در مراسم آغاز سال تحصیلی که در اردوگاه شهید بهشتی گلمکان برگزار شد گفت دانشگاه یک مجموعه مقدس و امتحان پس داده است و خروجی آن مشخص است و هم اکنون وارد مرحله پرش سوم خود شده است
به گزارش روابط عمومی دانشگاه مراسم آغاز سال تحصیلی امروز پنجشنبه با حضور دانشجویان کارشناسی و کارشناسی ارشد ورودی سال جدید در اردوگاه شهید بهشتی گلمکان در حال برگزاری است.
این گزارش حاکی است رئیس دانشگاه طی سخنانی خطاب به دانشجویان ورودی جدید تأکید کرد مقام معظم رهبری چند سال پیش خطاب به بنده فرمود: توقع من از تو تربیت طلبه فاضل متدین انقلابی است.
حجت الاسلام والمسلمین محمد باقر فرزانه ادامه داد بعد از قریب به 25 سال ریاست بر این مجموعه استعدادهای متوسطی را دیده ام که چون با اخلاص حرکت کردند به درجات عالی رسیده اند حال آن که بعضی از استعدادهای عالی به دلیل عدم داشتن اخلاص بعضاً به ورطه سقوط رسیده اند و به دانشجویان تأکید کرد که این هدف مقدس را با اخلاص طی نمایند.
دبیر شورای عالی حوزه علمیه خراسان اولین توقع رهبری از دانشگاه علوم اسلامی رضوی را تربیت طلبه دانست و تأکید کرد تعریف طلبه مشخص است و می بایست دانشجویان بعد از طی تحصیلات کارشناسی و تکمیلی در این دانشگاه به صورت نشاندار و با تلبس به لباس روحانیت وارد دستگاههای علمی و اجرایی نظام شوند.
امام جمعه موقت مشهد مقدس تأکید کرد دانشگاه علوم اسلامی رضوی یک مجموعه امتحان پس داده است و خروجی آن مشخص است و هم اکنون وارد پرش سوم خود شده است و به دلیل استحکام جایگاه علمی دانشگاه در حال گسترش است.
وی تأکید کرد گسترش دانشگاه به این معناست که نیاز به کادر علمی و اجرایی دارد به علاوه اینکه آستان قدس رضوی نیز به نیروهای تربیت شده دانشگاه نیاز دارد و از سوی دیگر نظام نیز دستش به سمت نیروهای با کیفیت دراز است نه مدرکها.
عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان با تأکید بر فراز پایانی توقع رهبری از دانشگاه علوم اسلامی رضوی مبنی بر انقلابی بودن خروجی های دانشگاه ادامه داد انقلابی بودن هم یک اصل است و اگر طلبه ای انقلابی نباشد مساوی با صفر است و انقلابی بودن تیتر بزرگی است که بر پیشانی شیعه نوشته شده است.
وی ادامه داد انقلابی بودن، آرمانها، ارزشها و اصولی دارد که باید آنها را فهمید، باور کرد و بر اساس آن زندگی کرد و تأکید رهبری هم بر این است که حوزه باید انقلابی بماند.
شایان ذکر است اردوی دو روزه توجیهی امروز و فردا پانزدهم و شانزدهم مهرماه برگزار می شود و طی آن دانشجویان با بخشهای مختلف دانشگاه و قوانین و مقررات آموزشی این مجموعه آشنا خواهند شد.
دانشگاه علوم اسلامی رضوی از مؤسسات علمی وابسته به آستان قدس رضوی و تحت نظارت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری است که در سه مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری هر ساله دانشجو می پذیرد و دانشجویان آن علاوه بر گذراندن دروس سطوح چهار گانه حوزه علمیه، مقاطع سه گانه دانشگاهها را نیز به طور هم زمان می گذرانند.
افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید