۱۳۹۷-۱۲-۲۳

درس اخلاق این هفته با حضور استاد عدالتیان

استاد عدالتیان در درس اخلاق این هفته راه حل های حفظ دستاورد های معنوی انسان را برشمرد
به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم اسلامی رضوی،حجت الاسلام مهدی عدالتیان در جلسه درس اخلاق که در دانشگاه علوم اسلامی رضوی برگزار شد توصیه هایی برای حفظ دستاورد های معنوی بیان کرد.
این استاد حوزه و دانشگاه خاطر نشان کرد: اگر کسی می خواهد حالت های معنوی خود را حفظ کند باید مراقبت کند و نیز به راهکارهایی بر اساس آیه هفت سوره نوح اشاره کرد و ادامه داد برای این منظور باید اول خود را در معرض تذکر بودن قرار دهیم و در جلسات ذکر معارف اهل بیت شرکت نماییم و همچنین از پند و تذکر اساتید اخلاق بهره ببریم.
وی در ادامه دومین راهکار را معاشرت و همنشینی با خوبان که شامل  همنشینی با کسانی می شود برشمرد که این موضوع شامل دیدن آنها، سخن گفتن با آنها، و تقلید ازعمل و رفتار آنهاست که اینها نیز انسان را به یاد خدا می اندازد و همچنین معاشرت معنوی که زیارت قبور شهدا و علما و توسل به آنها در این قسمت قرار می گیرد.
سومین راهکار نیزاین است که از گناه به شدت پر هیز کنیم و از گناه بیزار باشیم مثل کسی که قصد زمین خوردن ندارد و اگر زمین خورد زود بلند می شود. وی ادامه داد تکرار گناه باعث می شود که بازگشت به خدا سخت تر شود لذا انسان هر گاه دچار گناه شد باید توبه کند.
این استناد اخلاق راهکار آخر را تقویت تواضع و پرهیز از تکبر برشمرد.
وی ادامه داد غرور انسان را از حقیقت و واقعیت دور می کند ولی انسان متواضع کار خود را اندک می داند. استاد عدالتیان در پایان تأکید کرد انسان متواضع هیچ چیز را از خود نمی داند و هر چه دارد را از خدا می داند.
درس اخلاق دانشگاه علوم اسلامی رضوی هر هفته دوشنبه ها با سخنرانی یکی از اساتید اخلاق کشوری و استانی و با حضور دانشجویان و طلاب دانشگاه برگزار می گردد.
افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید