۱۳۹۳-۰۹-۱۰

اسارتهای معنوی؛ محور بحث استاد اخلاق این هفته

حجت الاسلام والمسلمین حسن عرفان در درس اخلاق امروز دوشنبه دهم آذرماه به مبحث اسارتهای معنوی پرداخت
به گزارش معاونت فرهنگی و دانشجویی در این جلسه استاد عرفان به بررسی چهار نوع از اسارتهای معنوی انسان پرداخت.
در این جلسه که در مسجد دانشگاه علوم اسلامی رضوی برگزار شد بر پیچیده بودن سیاست شیطان در اختلال و گمراهی انسان پرداخته شد.
این استاد اخلاق سیاست شیطان در گمراهی انسان را گام به گام دانست و تاکید کرد شیطان برای گمراهی انسان ابتدا از شبهات ورود پیدا می کند و سپس به مکروهات و در نهایت به تحریک انسان به انجام فعل حرام مبادرت می ورزد.
وی در بخش اصلی سخنان خود چهار نوع از انواع اسارتهای معنوی انسان را عبارت از صفات ژنتیکی و به ارث برده از والدین، عادتهای ایجاد شده در انسان، حالات ایجاد شده در انسان و در نهایت شهوت دانست.
استاد عرفان بحث عادت را مانند عادت انسان به فضای مجازی عنوان کرد که از جمله اسارتهای معنوی انسان است. همچنین در بحث اسارت حالات بحث خشم را مثال زد.
استاد عرفان در طرح این مباحث تاکید کرد ارزش انسان به انسانیت و اخلاق است و ادامه داد اولیای الهی برای رهایی از اسارت حالات خود را از اسارت خشم رها می کردند.
درس اخلاق هر هفته دوشنبه ها از ساعت ده صبح در مسجد دانشگاه علوم اسلامی رضوی برگزار می شود و طی هفته های گذشته و هفته های آینده دانشجویان از محضر اساتید اخلاق استانی و کشوری بهره برده و خواهند برد.
پیش از این نیز دانشجویان دانشگاه از محضر استاد حسن عرفان از استادان حوزه علمیه تهران بهره برده اند.
افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید