۱۳۹۴-۰۲-۰۸

برگزاری درس اخلاق و مراسم تجلیل از ممتازین دانشگاه با حضور رئیس و اساتید دانشگاه

مراسم درس اخلاق این هفته ی دانشگاه همراه با تجلیل از ممتازین علمی سال تحصیلی 92-93 با حضور حجت الاسلام محمد باقر فرزانه ریاست دانشگاه برگزار شد
به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم اسلامی رضوی، مراسم درس اخلاق این هفته دانشگاه همراه با تجلیل از ممتازین علمی سال تحصیلی 92-93 با حضور حجت الاسلام والمسلمین محمد باقر فرزانه رئیس دانشگاه برگزار شد .
حجت الاسلام فرزانه با اشاره به ایه ی 14 سوره آل عمران، به برشمردن شهوات از منظر قرآن پرداخت و غرایز انسان را حاوی 3 خصلت همه گیری ، دارای قوه محرک برای انسان و بدون نهایت بودن دانست .
حجت الاسلام فرزانه با تقسیم بندی غرائز به مادی و معنوی با طرح این سؤال که حال با این غرائز چه باید کرد ، سه پاسخ را به این سوال متصور دانست .
رئیس دانشگاه راه اول را سرکوب غرایز و راه دوم را آزادی دادن به غرایز و شهوات و راه آخر را کنترل و تعدیل نفس که همان راه کار شرع می باشد عنوان کرد .
امام جمعه موقت مشهد حاصل انتخاب راه اول سرخوردگی قوه محرک انسان و حاصل انتخاب طریق دوم را حاکمیت قانون جنگل بیان نمود .
عضو هیئت امنای دانشگاه علوم اسلامی رضوی ادامه داد : چیزی که غرائز به وسیله آن تعدیل و کنترل می شود همان اخلاق است . هدف اخلاق و تقوا که بالاتر از اخلاق است تقویت اراده است و در سرکشی غرایز انسان به وسیله اراده می تواند با نفس مقابله کند .
عضو شورای مدیریت حوزه علمیه خراسان با نقل قول از رهبر معظم انقلاب ضعف اخلاق را سبب گناه ، نفاق و در نهایت زوال ایمان عنوان کرد و عامل اصلی انحراف در جامعه ی اسلامی دانست .
در پایان مراسم از 45 تن از طلاب و دانشجویان ممتاز علمی دانشگاه با حضور رئیس دانشگاه تجلیل به عمل آمد.
افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید