در همایش «امنیت سایبری خانواده» مطرح شد:
۱۳۹۳-۰۹-۱۸

فرهنگ سازی برای فضای مجازی باید از دانشگاه آغاز شود

همایش امنیت سایبری خانواده دوشنبه 17آذرماه با حضور سرهنگ اعتمادی مسئول تشخیص و پیشگیری از جرائم پلیس فتا و محمدرضا نصرالهی مدرس حقوق برگزار شد.

مسئول تشخیص و پیشگیری جرائم پلیس فتا با بیان اینکه امنیت فضای مجازی یک فرایند است افزود: این فرایند باید از نهادهای فرهنگی و دانشگاهی آغاز شود و نمی توان آن را بدون آموزش ایجاد کرد. وی در ادامه گفت: به همین جهت است که یک کلیک نادرست در اینترنت می تواند عواقبی جبران ناپذیر داشته باشد.

اعتمادی با بیان اینکه امروز خانواده ها نظارت صحیحی بر عملکرد فرزندان ندارند اظهار کرد: جذابیت فضای سایبر باعث شده است تا فرزندان ما اینترنت را بیشتر از خانواده بشناسند.

در ادامه محمد رضا نصراللهی بااشاره به آسیب زا بودن استفاده غیرایمن از فضای سایبری اظهار کرد: شبکه های اجتماعی موبایلی به دلیل سرعت بالای انتقال اطلاعات و رایگان بودن آن، بسیار مورد استقبال قرار گرفته اند، اما اغلب کاربران بدون لحاظ کردن نکات ایمنی ازآن ها استفاده می کنند.

وی ضمن اشاره به اینکه هیچ یک از شبکه های اجتماعی نمی تواند حافظ حریم شخصی ما در فضای سایبری باشد بیان کرد: در خریدهای اینترنتی هم باید جانب احتیاط را رعایت کنیم و تا جایی که امکان دارد ازدرگاه های مورد اعتماد خرید کنیم.

این نشست علمی به همت بسیج دانشگاه علوم اسلامی رضوی و با پشتیبانی معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه دیشب در سالن اجتماعات دانشگاه برگزار شد.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید