۱۳۹۵-۰۶-۰۶

اخلاق کریمانه امام رضا (ع) رعایت مسایل جزئی در زندگی است

حجت الاسلام دکتر حق پناه در جلسه هفتگی درس اخلاق کارکنان دانشگاه علوم اسلامی رضوی گفت، اخلاق کریمانه حضرت امام رضا (علیه السلام) رعایت مسایل جزئی در زندگی و کارهای ساده اما تاثیر گذار است

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم اسلامی رضوی، حجت الاسلام والمسلمین استاد حق پناه در جلسه درس اخلاق کارکنان دانشگاه به بررسی زوایای اخلاقی حضرت امام رضا (علیه السلام ) وسبک زندگی این امام معصوم پرداخت.
دکتر حق پناه با اشاره به در پیش رو بودن روز مخصوص زیارتی امام رضا(ع) تاکید نمود، همکاران محترم  از فضیلت زیارت حضرت در این روز غفلت نکنند و باقی مانده ماه ذیقعده این ایام را قدر بدانند.
حجت الاسلام حق پناه افزود : انسان باید در انجام امور از کارهای ساده غفلت نکند چرا که همین کارهای به ظاهر ساده تاثیرات زیادی در زندگی دارد.
استاد اخلاق دانشگاه علوم اسلامی رضوی در ادامه به بیان نکاتی از سیره و روش زندگی امام رضا (ع) پرداخت و گفت: امام (ع ) هیچگاه سخن کسی را قطع نمی کرد و در حق کسی جفا نمی نمود.هرگز با زبان کسی را آزار نمی داد، هیچ گاه آب دهان خود را در معابر عمومی نمی انداخت.امام (ع) خودش در خانه میهمان را پذیرایی می کرد و هرگز به کسی دشنام نمی داد.

حجت الاسلام دکتر حق پناه گفت:  امام رضا(ع) در دستور العمل به شیعیان فرمودند : از دعا کردن خسته مشو ، زبان ذاکر داشته باش ،صابر باش و مال حلال به دست آور
استاد اخلاق دانشگاه علوم اسلامی رضوی در شرح سخنان حضرت رضا (ع) افزود: کاری که به ما واگذار شده را به شکل درست انجام دهیم و در مقابل کار نکرده و انجام نداده پول نگیریم چرا که پول حلال نورانیت می آورد و باعث برکت می شود، مال حلال اثر خودش دارد و مال حرام هم اثر خودش را دارد.
لازم به ذکر است درس اخلاق ویژه کارکنان دانشگاه علوم اسلامی رضوی هر هفته روزهای پنجشنبه ساعت 7/30 الی 8 صبح در محل ساختمان شماره 2 دانشگاه برگزار می شود.
 

 

 

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید