۱۳۹۵-۱۰-۰۶

استاد حسن رحیم پورازغدی؛ انسان ها هدف و موضوع قدرت بوده اند

استاد حسن پورازغدی در سلسله جلسات تاریخ و اندیشه سیاسی دانشگاه علوم اسلامی رضوی گفت: توصیف اندیشمندان درقدرت یعنی بیان احکام سیاسی وانسان ها درطول تاریخ هدف و موضوع قدرت بوده اند.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم اسلامی رضوی، اولین جلسه از دوره جدید سلسله مباحث تاریخ واندیشه سیاسی با سخنرانی استاد حسن رحیم پورازغدی  در دانشگاه علوم اسلامی رضوی برگزار شد.
استاد رحیم پورازغدی شب گذشته درهمایش اهمیت اندیشه سیاسی درحوزه و دانشگاه و نقش آن در بصیرت افزایی که در دانشگاه رضوی برگزارشد گفت: اگرما بتوانیم تعریف درستی از سیاسیت داشته باشیم دیگر نیازی به استدلال و نطق اضافی نخواهیم داشت.

وی افزود:موضوع سیاست قدرت است و همه ی گستره ی قدرت را در برمیگیردکه اینجاست مشخص می شود قدرت حق را به همراه خود نمی آورد بلکه این حق است که قدرت را به همراه خواهدداشت.
در این مراسم حسن رحیم پور ازغدی گفت: درخصوص شاخه ها ومبانی سیاست اذعان داشت:سیاست در تمام زمینه ها اعم از فلسفه،اخلاق؛عقلی بودن یا نقلی بودن ورودپیدا کرده است وتفاوت علوم سیاسی الهی از غیرالهی را می توان از تعاریف آن ها نسبت به انسان شناسی استفاده کرد.
استاد حوزه و دانشگاه به تفاوت ها و شباهت های سیاسیت اسلامی با دیگرمکاتتب غربی اشاره و عنوان داشت:درفرهنگ های مختلف قدرت ابعاد فردی و اجتماعی متفاوتی را داراست .
اندیشمند حوزه ودانشگاه درخصوص احکام سیاسی تصریح کرد:توصیف های ما درباب قدرت یعنی احکام سیاسی را بیان کردن و انسان ها در تمامی دوران موضوع و هدف قدرت بوده اند.
استاد رحیم پورازغدی با بیان آیات و روایات در خصوص سیاست و سفارش کردن آن توسط ائمه به مسلمان و این که در منطق اسلام قدرت شر نیست و خداوند متعال منشا و آفریننده شرنیست به سخنان خود ادامه داد.
وی به شبهات وارد شده درخصوص قدرت و ایجاد فساد توسط قدرت اشاره وابرازداشت:اشتباه است که بگوییم قدرت فساد آوراست باید بگوییم قدرتمندفاسد از قدرت و سیاست درمسیر فساد استفاده می کند.
استادرحیم پورازغدی درپایان سخنان خود گفت:متاسفانه بعضی ازنفوذ انقلاب اسلامی درقلب اروپا شرم می کنند واذعانی به قدرت فرهنگی کشور ما در کشورهای منطقه ندارند و ما باید درکنار تمام دروس خود در حوزه فقه سیاست را نیز وارد کنیم تا بتوانیم بصیرت دانشجو و حوزوی خود را افزایش دهیم.
افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید