۱۳۹۵-۱۰-۱۸

حجت الاسلام نوایی: حصرخانگی لطف نظام به سران فتنه بود

حجت الاسلام والمسلمین نوایی در جمع دانشجویان دانشگاه علوم اسلامی رضوی گفت: حصر خانگی کمک نظام به فتنه گران است چرا که اگر این کار صورت نمی گرفت حوادث ناگوارتری درانتظارفتنه گران بود.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم اسلامی رضوی،همایش(چرا حصر) با حضور اساتید محترم حوزه و دانشگاه برای بررسی عوامل حصرخانگی سران فتنه وبا همت دفترکرسی های آزاداندیشی دانشگاه علوم اسلامی رضوی شب گذشته در سالن همایش های این دانشگاه برگزارشد.
حجت الاسلام دکترنوایی دکترای فقه سیاسی گفت؛فتنه گران درسال 88برروی مردم سلاح کشیدند و درطول 8ماه به امنیت کشور لطمه زدند که از اصطلاح قرآن اینها باغی و محارب هستند.
وی افزود:اساس حصرفقه سیاسی درقانون به صورت مستقیم و واضح بیان نشده است اما درطول زمان تجربیاتی چون حصر شریعتمداری وجود دارد.
عضوهیئت علمی دانشگاه فردوسی درخصوص حصرخانگی فتنه گران توسط نظام اذعان داشت:حصرخانگی کمک نظام به فتنه گران بود که اگراین اتفاق رخ نمی داد حوادث ناگوارتری درانتظارفتنه گران بود و در محاکمه این افراد حکم این ها جز اعدام نبود.
استاد حوزه ودانشگاه به سیره عملی ائمه و معصومین نسبت به فتنه و حصرخانگی اشاره وعنوان داشت:مواردبسیاری مبنی برحصر خانگی توسط معصومین وجوددارد که می توان به حصر خانگی فردی که اطلاعات مسلمانان را در اختیار یهودیان قرارداد توسط پیغمبرگرامی اسلام اشاره داشت.
محقق و پژوهشگردانشگاه به ماده 183قانون اشاره وتصریح کرد:هرکس باعث رعب و وحشت مردم بشود و دست به سلاح ببردمحارب است و باید با او باسرعت برخورد شود.
حجت الاسلام نوایی با بیان این که اطاله ی حصر از باب لطف به فتنه گران است وازمصالح نظام این بود که اینها محاکمه نشوند به سخنان خود ادامه داد.
ایشان درخصوص عمل رهبر معظم انقلاب مبنی بردستور بر حصر خانگی فتنه گران گفت:رهبرمعظم به ضوابط فقه سیاسی عمل کرده و افسدرا به فاسد دفع کرده است وجلوی گسترش یک جریان را به بهترین شکل گرفت.
افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید