۱۳۹۵-۰۱-۱۵

رئیس دانشگاه در جمع اساتید و کارکنان: نگاه ویژه مقام معظم رهبری به دانشگاه علوم اسلامی رضوی

حجت السلام والمسلمین با اشاره به دیدار نوروزی خود با مقام معظم رهبری تأکید کرد مقام معظم رهبری نسبت به دانشگاه علوم اسلامی رضوی نگاهی ویژه دارند


به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم اسلامی رضوی، در دیدار نوروزی ریاست دانشگاه با اساتید و کارکنان، حجت الاسلام والمسلمین فرزانه بر رابطه نزدیک حوزه و دانشگاه تاکید نمود.
دبیر شورای عالی حوزه علمیه خراسان در ابتدای این دیدار ضمن گرامی داشت یاد و خاطره موسس فقید دانشگاه حضرت آیت الله واعظ طبسی (رحمت الله علیه )، بر همت، دور اندیشی و دغدغه ایشان برای ارتقاء دانشگاه تاکید نمود.
حجت الاسلام والمسلمین محمد باقر فرزانه با توصیه به اساتید وتدریس عمیق ایشان، به تحصیل جدی و نظارت دقیق اشاره کرد و گفت اگر این سه با هم باشد نتیجه اش پیشرفت علمی دانشگاه در جامعه است.
رئیس دانشگاه در این سخنان گفت: تدریس باید عمیق باشد تا بتواند دانشجو را به جدیت در تحصیل وادار نماید خصوصا که دانشجو و استاد بدون نظارت نمی توانند پیشرفت نمایند وی توصیه نمود باید به تناسب حرکت علمی دانشگاه رشد کیفیت نیزداشته باشیم.
دبیر شورای عالی حوزه علمیه خراسان با اشاره به تعبیر مقام معظم رهبری و صدور حکم ایشان برای انتصاب اعضاء شورای عالی حوزه علمیه خراسان گفت:به تعبیر مقام معظم رهبری این فرصت هم برای دانشگاه و هم برای حوزه است که از این فرصت استفاده شود و با توجه به اینکه دانشگاه علوم اسلامی رضوی یک حوزه مترقی است باید نیازهای روز حوزه علمیه را برآورده کند. 
حجت السلام والمسلمین با اشاره به نام بردن مقام معظم رهبری از مجلات تخصصی دانشگاه به مانوس بودن ایشان با این نشریات اشاره کرد که بیان گر این ست که ایشان به دانشگاه علوم اسلامی رضوی یک نگاه ویژه دارند.
رئیس دانشگاه علوم اسلامی رضوی در بخش دیگری از سخنان خود به رشد معنویت و آگاهی سیاسی تاکید کرد و گفت در دنیایی که موجهای سیاست انسان ها را تغییر می دهد و مسایل سیاسی هم سخت و هم ظریف است، فهمیدن  مسایل سیاسی یک باید است که هم ضرورت دارد و هم حق است، اما اخبار سیاسی مثل تورهای نامرئی هستند و انسانی که در مسیر معنویت نیست خیلی زود شناخته می شود و باید درون انسان از معنویت پر باشد که به سلامت از این مسیر بگذرد.
دبیر حوزه عالی علمیه خراسان در بخش دیگری از سخنان خود بر ملبس بودن طلاب و دانشجویان تاکید نمود، که این یک ضرورت است و باید دانشجوی دانشگاه علوم اسلامی رضوی هدفش طلبه شدن و خدمت با این لباس مقدس در جامعه اسلامی باشد.
امام جمعه موقت مشهد مقدس گفت، اقتصاد مقاومتی وظیفه تمام آحاد جامعه است و ملت موظف است برای توسعه زندگی از اسراف ها جلوگیری نمایند چرا که توسعه زندگی حد و مرز مشخصی ندارد و با پرهیز از اسراف در این مسیر باید از غیر ضروریات جلوگیری نمود.
ریاست دانشگاه علوم اسلامی رضوی در خاتمه با بیان اینکه یکی از رفتارهای ائمه و معصومین علیهم السلام در طول زندگی، رسیدگی به وضعیت عمومی مردم بوده است که مردم چه پوششی دارند، چه خوراکی دارند و چگونه زندگی می کنند گفت اقتصاد مقاومتی یک مساله عمومی در جامعه اسلامی است که باید همواره در بین ملت و دولت جریان داشته باشد.

آلبوم تصاویر
افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید