۱۳۹۷-۱۲-۲۸

واحد خواهران دانشگاه علوم اسلامی رضوی با حضور تولیت آستان قدس رضوی افتتاح شد

واحد خواهران دانشگاه علوم اسلامی رضوی و دبیرخانه مرجعیت علمی مشهدالرضا(ع) با حضور تولیت آستان قدس رضوی افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار آستان‌نیوز، در آیین افتتاح واحد خواهران دانشگاه علوم اسلامی رضوی و دبیرخانه مرجعیت علمی مشهدالرضا(ع) که صبح امروز با حضور آیت الله رئیسی تولیت آستان قدس رضوی و رئیس قوه قضائیه در سالن آمفی تئاتر این دانشگاه برگزار شد، حجت‌الاسلام والمسلمین سید حسن وحدتی شبیری رئیس دانشگاه علوم اسلامی رضوی گفت: یکی از نعمت‎هایی که خداوند متعال به ما ارزانی داشته ولایت و حب اهل بیت(ع) است و به ویژه ما مشهدی‌ها خدا را شاکریم که از نعمت هم‌جواری با بارگاه منور رضوی برخورداریم.
رئیس دانشگاه علوم اسلامی رضوی با بیان اینکه شهر مقدس مشهد نیاز به تاسیس مراکزی برای بانوان دارد، اظهار کرد: از همان روزهای نخستین پذیرش سمت ریاست این دانشگاه در تلاش برای ایجاد پردیس خواهران بودم که با همکاری و مساعدت‌های ویژه تولیت آستان قدس رضوی این مهم امروز محقق شد.
وحدتی شبیری گفت: آزمون ورودی این پردیس در دو شهر قم و مشهد برگزار شد و 212 نفر از بانوان فاضله کشور از فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌ها در رشته‌های حقوق و فلسفه و کلام در این آزمون شرکت کردند و 14 نفر در این رشته‌ها پذیرش شدند.
وی با اشاره به افتتاح دبیرخانه مرجعیت علمی مشهدالرضا(ع) نیز گفت: ایده راه‌اندازی این دبیرخانه از سوی تولیت آستان قدس رضوی مطرح شد که بخشی از کار بر عهده دانشگاه بین‌المللی امام رضا(ع) و بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی قرار گرفت و بخش مبانی و اصول مرجعیت علمی نیز به دانشگاه علوم اسلامی رضوی سپرده شد.
رئیس دانشگاه علوم اسلامی رضوی افزود: طی جلسات متعدد، سند راهبردی این طرح تدوین و مورد بحث و بررسی قرار گرفت و به صورت رسمی سند رسمی مرجعیت مشهدالرضا(ع) تصویب و ابلاغ شد.
حجت‌الاسلام والمسلمین وحدتی شبیری به راهبردها و مرجع‌سازی این سند اشاره و تصریح کرد: افزایش شتاب علمی، توسعه رشته‌ها و نهادهای علمی آستان قدس رضوی، ایجاد گفتمان فراگیر مرجعیت علمی، افزایش مستمر اقتدار علمی آستان قدس رضوی، تقویت دیپلماسی علمی آستان قدس رضوی، محوریت تولید علوم انسانی- اسلامی، تکریم اندیشه ولایت فقیه، انسجام ظرفیت‌های موجود و نظام بخشیدن به نیروهای بالفعل و... برخی از راهبردهای این سند است.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید