۱۳۹۴-۱۰-۰۷

حجت الاسلام والمسلمین فرزانه در جلسه درس اخلاق: تسهیل میدان بندگی برای انسان؛ هنر حکومت اسلامی

رئیس دانشگاه در جلسه درس اخلاق این هفته با بزرگداشت حماسه نهم دی تسهیل میدان بندگی انسان را بزرگترین هنر حکومت اسلامی دانست
به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم اسلامی رضوی، در این مراسم که هم زمان با درس اخلاق و بزرگداشت حماسه نه دی ماه برگزار شده بود امام جمعه موقت مشهدمقدس  ارتباط ویژه بین اخلاق، عقاید و احکام را جدائی ناپذیر دانست.
حجت الاسلام والمسلمین محمد باقر فرزانه همچنین به تحلیل شرایط کنونی و وظیفه همه ملت با توجه به شرایط منطقه و کشور پرداخت.
رئیس دانشگاه علوم اسلامی رضوی در بخشی از سخنان خود اساسی ترین عامل پشتوانه اجرای احکام اسلام را اخلاق دانست.
وی هر دو انتخابات خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی را مهم شمرد و عمل انتخاب را حاصل سه عنصر ملاکها یا معیارها ، تطبیق ملاکها با افراد و در نهایت گزینش صحیح و انتخاب اصلح برشمرد.
رئیس دانشگاه علوم اسلامی رضوی هجوم ثبت نام برای خبرگان را مورد توجه قرار داد و ادامه داد که اگر بعد از بررسی صلاحیتها، افراد رد شوند بعضی از آنها مشکل ایجاد می کنند که با توجه به شرایط منطقه حتما تاثیر خواهد داشت. وی خوب برگزار شدن یا بد برگزار شدن انتخابات آتی را مهم دانست که در هر صورت تاثیر خاص خودش را دارد و تاکید نمود در این انتخابات آمریکا چشم طمع دوخته است وباید هشیار بود.
امام جمعه موقت مشهد مقدس گفت بدون تردید چند گروه وجود دارند که آمریکا طمع جدی دارد آنها وارد مجلس شوند تا حرکات آنان مایه خوشحالی آمریکاییها شود ، گاهی بین یک حزب و جناح با آمریکا قرار دادی نیست ولی ورود برخی افراد مایه امیدواری به آمریکا است.
رئیس دانشگاه علوم اسلامی رضوی وعده دروغ دادن و رعایت نکردن اخلاق در انتخابات را نکته دقیق و مهمی دانست چرا که اگر کسی قبل از انتخابش اخلاق را رعایت نکند حتما پس از انتخاب شدن نیز به اخلاق پایبند نخواهد بود.
حجت الاسلام محمد باقر فرزانه در ادامه گفت اگر در خصوصیات زندگی سیاسی امیر المومنین علی علیه السلام دقت کنیم در ریزه ریزه آن اخلاق جاری است.
وی در پایان گفت، این نکته ضرورت دارد که باید با تطبیق معیارها در انتخاب اصلح بکوشیم چرا که مومن دقیق النظر است.
جلسات هفتگی درس اخلاق دانشگاه علوم اسلامی رضوی هر هفته روزهای دوشنبه ساعت 10 صبح برگزار می شود.
افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید