نشریه علمی پژوهشی؛
۱۴۰۱-۰۳-۲۳

آموزه های قرآنی منتشر شد

نشریه علمی پژوهشی آموزه های قرآنی شماره 35 نوبت بهار و تابستان 1401 منتشر شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم اسلامی رضوی، نشریه علمی پژوهشی آموزه های قرآنی شماره 35 نوبت بهار و تابستان 1401 با 13 عنوان مقاله در حدود 350 صفحه به صورت مکتوب و الکترونیک از سوی دانشگاه رضوی منتشر شد.

عناوینی همچون واکاوی تأثیر نعمت‌شناسی بر هیجان‌های مثبت از منظر قرآن کریم، الگوی مدیریت محیط سازمانی با تکیه بر آموزه‌های قرآنی، بررسی ضعف صداقت (دروغگویی) در آموزه‌های قرآن، تحلیل مفهوم‌شناسی همدلی در قرآن کریم، و واکاوی دلالت آیه شریفه ﴿أَوْفُوا بِالْعُقُودِ﴾ بر اصل آزادی قراردادی از مقالات این شماره محسوب می شوند.

مقالات محدوده چالش و تعامل با بیگانگان در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی از دیدگاه قرآن و حدیث، تبیین ادله و مستندات «نظام‌واره معنایی» قرآن کریم، قدرت «تکیۀ» هجایی در تغییر معانی واژگانی قرآن کریم، و بازکاوی تحلیلی موضع مشرکان قریش در قبال وصف شریف «الرحمن» نیز در این نشریه کار شده است.

از دیگر مقالات می توان به تمایزسنجی ایمان‌آوری قوم یونس با ایمان‌ناپذیری دیگر اقوام بر اساس تحلیل محتوای مضمونی سوره یونس، اعتبارسنجی قرینه‌محور روایات تفسیری از دیدگاه سید مرتضی علم‌الهدی، و تحلیل انتقادی دیدگاه المنار درباره مسخ اصحاب سبت اشاره کرد.

سازندگان:
منبع:
روابط عمومی
افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید