عبدالرضا اصغری در وبینار نقش وقف و خیریه در مردمی سازی اقتصاد
۱۴۰۱-۰۲-۰۱

وقف اقتصادی شفاف از مردم ، برای مردم

دکتر اصغری عضو هیئت علمی دانشگاه علوم اسلامی رضوی در پیش همایش مردمی سازی اقتصاد باعنوان نقش وقت و خیریه در مردمی سازی اقتصاد گفت شعار ما در زمینه موقوفات این است که(از مردم ، برای مردم) چرا که وقف اقتصادی شفاف و بدون تبعیض در راستای پیشرفت اقتصاد جامعه است.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه در این پیش نشست که دیروز چهارشنبه 31 فرودین به صورت وبینار و به همت گروه اقتصاد دانشگاه علوم اسلامی رضوی برگزار شد آقایان دکتر عبدالرضا اصغری استادیار گروه حقوق دانشگاه علوم اسلامی رضوی و دکتر طیب نیا استادیار دانشگاه اصفهان به موضوع نقش وقف و خیریه در مردمی سازی اقتصاد پرداختند.

این گزارش حاکی است دکتر اصغری در ادامه تاکید کرد در اقتصاد مردمی تولید ثروت هدف نیست بلکه وسیله ای برای تقویت و پیشرفت هرچه بیشتر اقتصاد است.
مدیر توسعه وقف و مشارکت های اجتماعی آستان قدس  رضوی در ادامه تأکید کردشورای انقلاب فرهنگی در حال تدوین سند ملی امور وقف و خیریه است که بخشی از آن هم تکمیل شده و اگر به تایید مقام معظم رهبری برسد به عنوان یک قانون جامع می‌تواند کمک بسزایی در رفع مسائل و مشکلات پیش رو بکند.

دکتر طیب نیا عضو هیئت علمی دانشگاه اصفهان در ادامه تأکید کرد بر اساس تحقیقات انجام شده آینده بشر به سمت مراکز مردم نهاد خواهد رفت و نقش دولت ها در پیش برد مسائل کشور کمرنگ تر خواهد شد.
وی ادامه داد در غرب نیز به موازات ناکارآمدی دولت ها مردم به سمت سازمان ها و مراکز مردمی رفتند.
مدیر مرکز پژوهشی آلا تأکید کرد کارکرد وقف برای عده ای صرفا کار خیر نیست بلکه تعدادی از سرمایه داران برای حفظ سرمایه خود یا حتی برای کمک به بقیه سرمایه داران دست به این کار می‌زنند.

گفتنی است وبینار مذکور از سلسله پیش نشست های همایش مردمی سازی اقتصاد است که به همت دانشگاه فردوسی مشهد و با مشارکت دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی کشور از جمله دانشگاه علوم اسلامی رضوی برگزار شد و دبیری این نشست بر عهده دکتر مرتضی مرتضوی استادیار گروه اقتصاد دانشگاه علوم اسلامی رضوی بود.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید